A právě na to si stěžuje firma Penguin Marine, která si kdysi koupila práva na provozování dopravy na ostrovy. Za exkluzivní smlouvu měla státnímu dubajskému developerovi platit milion liber ročně. Developer se ale cuká a žádá za odstoupení od smlouvy tučné odchodné.
NA DUBAJSKÝ LUXUS PADLA KRIZEDokazují to snímky z vesmíru |
Advokát Penguin Marine Richard Wilmont-Smith argumentuje mimo jiné tím, že se plavební cesty mezi ostrovy kvůli erozi písečných rájů zanášejí a nelze mezi nimi projet. "Ostrovy postupně padají zpátky do moře," tvrdil právník před soudem a oháněl se tím, že má pro své tvrzení důkazy.
Po krizi s nemovitostmi investoři nikam nespěchají
To ale zdaleka není jediný problém ostrovů, které mají tvar jednotlivých států světa. Na bělostných plážích už měly dávno stát luxusní vily miliardářů a pompézní hotelové komplexy. Místo toho je obydlený pouze jediný ostrov, a to ten ukázkový.
Satelitní pohled ukazuje jediný obydlený ostrov
Podle developerské firmy Nakheel už má 70 procent z 300 ostrovů své majitele. Stavět na nich ale zatím nikdo nezačal. Investoři se zalekli finančního kolapsu, který zmrazil ceny nemovitostí v Dubaji, a nikam nespěchají.
A to je pro Penguin Marine rána. Ostrovy zejí prázdnotou a dopravce zatím za svojí exkluzivitu platí statisíce liber. Právník Richard Wilmont-Smith navíc projekt prohlašuje za mrtvý. Nakheel to odmítá s tím, že souostroví teď zažívá jen "chvilkové koma".