Ředitel Ropidu Jiří Prokel, který změny navrhuje, se hájí s tím, že na základě průzkumů již bylo rozhodnuto o důležitých dopravních změnách. Jako příklad uvedl ředitel zrušení autobusových linek 204, 227 a 240 letos v lednu, protože v nich jezdilo málo cestujících.
Nadále však mimo jiné na okružní lince 245, která zajišťuje dopravu v části Radotína, jezdí většinou nejvýše tři lidi, některé spoje jedou po celé trase dokonce prázdné.
Prokel k tomu uvedl, že některá omezení dopravy nepřicházejí v úvahu, i když se jedná o nedostatečně vytížené spoje. "Linka 245 zajišťuje v Radotíně základní obslužnost a intervaly, které jsou někdy i dvouhodinové, již není únosné dále prodlužovat," uvedl Prokel. Na tento rok plánuje Ropid některé další novinky. "Kdy to bude, to zatím ještě nevíme," podotkl.
Ještě letos také začne ráno ve špičkách od půl páté do šesti hodin jezdit méně tramvají. Na druhé straně chce městský dopravce konečně splnit sen cestujících z Kačerova, kteří by rádi přestali jezdit v přeplněných autobusech. "Bude jich tady jezdit víc," slibuje Prokel. Posíleny mají být také spoje do Zbraslavi, k ruzyňskému letišti a linka 217 mezi Smíchovem a Dejvickou.
Kam se mohou obrátit lidé, kteří musí jezdit narvanými tramvajemi nebo autobusy? Jaromír Lebeda z odboru dopravy v městské části Praha 4 doporučuje, aby své připomínky adresovali přímo společnosti Ropid, která by se jimi mělaoperativně zabývat a zahrnout je do svých studií a projektů, pokud se ukáží jako oprávněné.
"Tímto postupem se totiž vyřídí nejrychleji. Na úřady jednotlivých městských částí by měli přijít, teprve pokud v rámci Ropidu z nějakého důvodu neuspějí," dodal.