Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Premiér pokáral Šimonovského za stav D1

  19:56aktualizováno  19:56
Premiér Jiří Paroubek se obrátil na ministerstvo dopravy se svými výtkami ke stavu dálnice D1. S řešením katastrofální situace na české dopravní tepně se podle něj začalo pozdě a nyní už Šimonovského resort jen "hasí požár". Rovněž odmítl výpady ODS, že za stav dálnice zodpovídá on.
Ministerstvo dopravy pracuje na principu průšvih - reakce, vyčetl Paroubek lidoveckému ministrovi. Ilustrační foto.

Ministerstvo dopravy pracuje na principu průšvih - reakce, vyčetl Paroubek lidoveckému ministrovi. Ilustrační foto. | foto: Michal SváčekMF DNES

"Jsem přesvědčen, že s řešením celé situace se začalo pozdě, nyní Vaše ministerstvo dopravy už hasí požár," napsal premiér svému podřízenému.

Hlavní příčinou neutěšeného stavu dálniční sítě je podle Paroubka nárůst kamionové dopravy po vstupu do Evropské unie. Podobný vývoj se prý dal očekávat. "Nyní ministerstvo dopravy pracuje na principu průšvih - reakce. A to nehovořím pouze o elektronickém mýtu," nebral si Paroubek servítky.

Jedinou šancí pro brněnskou dálnici je podle něj dokončení rychlostní komunikace R35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí.

Ministerstvo by se podle něj mělo rovněž zaměřit na jiné druhy dopravy, které by mohly provozu na dálnicích ulevit. "Situace na D1 je skutečně vážná a je nutné zkusit všechny cesty," poradil Šimonovskému.

Předseda vlády se vyjádřil i k novému informačnímu systému na D1. "Už nyní se ví, že čtyři tabule na 220 km je málo a ministerstvo dopravy by to mělo řešit," doporučil.

"Hlavní příčinou stávajícího stavu je zejména bezkoncepčnost," zhodnotil premiér příčiny stavu na českých rychlostních komunikacích.

Paroubek: Klaus pro D1 neudělal nic
Paroubek se ohradil i proti loňským výpadům ODS. Ta nechala podél dálnice D1 vylepit billboardy obviňující premiéra, že může za její špatný stav. - více zde

"Komické je, když pan Langer nechává po několika měsících, kdy jsem byl v čele vlády, instalovat billboardy, kde mě obviňoval z odpovědnosti za stav dálnice D1. Co pro výstavbu dálnic v letech 1990-97 dělal Václav Klaus jako nejprve ministr financí a poté jako premiér a ODS. Nic. Vlády Václavem Klausem ovlivňované či vedené nedokázaly v této oblasti prakticky nic," dodal premiér.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš přichází komentovat výsledky povolební schůzky s...
Babiš se s Okamurou shodl na zákonu o referendu, společnou vládu vyloučil

Až do večerních hodin v pondělí pokračovala vyjednávání vítěze voleb, hnutí ANO, s dalšími stranami zastoupenými ve Sněmovně. Andrej Babiš se během dne stihl...  celý článek

Satelitní pohled na vepřín v Letech na Písecku
Vláda oznámila cenu za vepřín v Letech, stát ho koupí za 450 milionů

Za odkoupení vepřína v Letech na Písecku, který stojí na místě bývalého koncentračního tábora pro Romy, stát zaplatí zhruba 450 milionů včetně daně z přidané...  celý článek

Analýza o přesunech voličů mezi stranami v letech 2013 a 2017.
Babiš a Okamura vysáli levici, od TOP 09 se přebíhalo k ODS, míní analytik

Strany si v předvolebním boji snaží přebírat voliče, výjimkou nebylo ani letošní hlasování. Analýza portálu KohoVolit.eu ukázala, že z něj profitovalo hlavně...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.