ODPOVĚDI ZDEŇKA NEUSARA ČTĚTE ZDE
"Žádný z přejezdů není nebezpečný, pokud řidiči dodržují všechna pravidla," tvrdí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
"Zejména respektují-li výstražná světla a u každého přejezdu se přesvědčí, že ho můžou bezpečně přejet. Každopádně existuje řada "rizikových" přejezdů, například přejezd v Nesovicích na jižní Moravě nebo přejezd u Ponětovic tamtéž, kde se před časem střetl vlak s francouzským autobusem," vysvětlil Neusar.
Za smrt ženy mohou dráhy, řekli inspektoři
Vyšetřování Drážní inspekce vůbec poprvé označilo za viníka smrti člověka v kolejišti České dráhy. Vloni o Vánocích srazil rychlík v Brandýse nad Orlicí ženu, která přecházela mezi nástupišti.
"Výpravčí vlak do stanice vůbec neměl pustit,“ shrnuje závěry vyšetřovatelů Neusar. - více zde
"Ke zlepšení bezpečnostní situace na přejezdech nepřispělo ani zavedení bodového systému," doplnil.
Zabezpečení přejezdů podle Neusara myslí i na případ, kdy dojde k poruše signalizačního zařízení. "V takovém případě se ovšem porucha vždy projeví u výpravčího, který má nad přejezdem kontrolu. Rozezvučí se mu zvonek a varuje ho, že přejezd je v poruše," popisuje Neusar.
Výpravčí v takovém případě informuje každý vlak tzv. rozkazem k opatrné jízdě. "Vlaky pak v těchto místech sníží rychlost na 10 kilometrů za hodinu a dávají zvukové znamení opakovaným dlouhým tónem lokomotivní houkačky," dodal mluvčí.