Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Přejezdy nejsou nebezpečné, řekl mluvčí inspektorů

  16:30aktualizováno  30. srpna 12:10
Mezi nejčastější železniční neštěstí patří střety vlaků s auty na přejezdech. Jen loni vyšetřovala Drážní inspekce téměř tři stovky případů, při kterých zemřelo dvaačtyřicet lidí. Inspektoři přesto tvrdí, že u nás nejsou nebezpečné přejezdy.

Mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. | foto: David VotrubaiDNES.cz

ODPOVĚDI ZDEŇKA NEUSARA ČTĚTE ZDE 

"Žádný z přejezdů není nebezpečný, pokud řidiči dodržují všechna pravidla," tvrdí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

"Zejména respektují-li výstražná světla a u každého přejezdu se přesvědčí, že ho můžou bezpečně přejet. Každopádně existuje řada "rizikových" přejezdů, například přejezd v Nesovicích na jižní Moravě nebo přejezd u Ponětovic tamtéž, kde se před časem střetl vlak s francouzským autobusem," vysvětlil Neusar.

Za smrt ženy mohou dráhy, řekli inspektoři
Vyšetřování Drážní inspekce vůbec poprvé označilo za viníka smrti člověka v kolejišti České dráhy. Vloni o Vánocích srazil rychlík v Brandýse nad Orlicí ženu, která přecházela mezi nástupišti.

"Výpravčí vlak do stanice vůbec neměl pustit,“ shrnuje závěry vyšetřovatelů Neusar. - více zde

"Ke zlepšení bezpečnostní situace na přejezdech nepřispělo ani zavedení bodového systému," doplnil.

Zabezpečení přejezdů podle Neusara myslí i na případ, kdy dojde k poruše signalizačního zařízení. "V takovém případě se ovšem porucha vždy projeví u výpravčího, který má nad přejezdem kontrolu. Rozezvučí se mu zvonek a varuje ho, že přejezd je v poruše," popisuje Neusar.

Výpravčí v takovém případě informuje každý vlak tzv. rozkazem k opatrné jízdě. "Vlaky pak v těchto místech sníží rychlost na 10 kilometrů za hodinu a dávají zvukové znamení opakovaným dlouhým tónem lokomotivní houkačky," dodal mluvčí.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Otázka pro prezidenta: Ptáme se, kdy by vítěz voleb neměl být premiérem

Do parlamentních voleb zbývají necelé dva měsíce. Přestože na ně povinnost jmenovat novou vládu ještě nepadne, uchazečů o Hrad se v dalším kole projektu Otázka...  celý článek

Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší
Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší

Chcete svému drobečkovi zpestřit jídelníček? Soutěžte o balíček plný dobrot.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.