Souprava německého rychlovlaku ICE 3. června 1998 narazila do pilíře silničního mostu vedoucího nad tratí, který se na ni poté zřítil. Příčinou neštěstí byla technická závada na jednom z kol vlaku.
Pomyslnou druhou příčku novodobých vlakových neštěstí pak drží tragická nehoda z 23. ledna 2006, která se stala u obce Bioce, asi deset kilometrů severně od černohorské metropole Podgorice. Vykolejil tam vlak a zřítil se do rokle. Zemřelo 47 lidí.
Když o necelé dva roky dříve vykolejil u města Bilecik vysokorychlostní vlak jedoucí z Istanbulu do Ankary, nepřežilo 37 cestujících.
Výbuch železniční cisterny se zkapalněným plynem v italském přístavním městě Viareggio 30. června 2009 si pak vyžádal 32 lidských životů. Na tamějším nádraží vykolejil vlak a explodoval vagon s cisternami. Výbuch zničil velký počet domů v okolí.
V říjnu roku 1999 zažila tragické vlakové neštěstí i Velká Británie. Na začátku října se poblíž nádraží v londýnském Paddingtonu srazily dva vlaky. Osobní vlak projel na červenou a zkřížil trať expresu. Chyba strojvůdce stála život 31 lidí.
V Česku se nejhorší vlakové neštěstí posledních let událo v srpnu 2008 ve Studénce. Mezinárodní rychlík Comenius 108 zde narazil do zborcené mostní konstrukce. Při nehodě zemřelo osm lidí, mnoho dalších bylo zraněno.
Sobotní čelní srážka dvou vlaků na jihu Polska si vyžádala nejméně patnáct lidských životů, dalších více než padesát lidí je zraněno. V Polsku je to nejhorší železniční neštěstí v posledních 22 letech (více o tragédii v Polsku čtěte zde).