ČSSD si v Londýně půjčila dva vozy na tři měsíce. "Schválené náklady na autobusy jsou celkem 2,2 milionu korun a nebudou v žádném případě překročeny. Věřím ale, že se vejdeme do dvou milionů," říká šéf volebního štábu ČSSD Jaroslav Tvrdík.
Vůbec poprvé tak zveřejnil výdaje na double-deckery, s nimiž teď hodlá strana Jiřího Paroubka objíždět celou zemi. Detailní rozpis nákladů však už odmítl prozradit. Včera ČSSD poslala technické průkazy do Londýna, aby do nich tamní úřady zapsaly změnu barvy.
Kolik nový oranžový lak na autobus mohl stát? "Minimálně osmdesát tisíc korun, ale pokud je to i s reklamními popisy, troufnu si odhadnout až 150 tisíc korun," míní obchodní šéf českobudějovického ČSAD Vladimír Homola.
Patrové autobusy s otevřenými dveřmi předal minulý pátek symbolicky Jiřímu Paroubkovi britský premiér Tony Blair. - více zde
Jeho labouristé se u londýnského dopravního podniku přimluvili, aby je ČSSD získala přednostně. Double-deckery jako tahák kampaně mají symbolizovat, že levicová ČSSD má blízko k modernějším labouristům a stejně jako oni potřetí v řadě vyhraje volby.
Sociální demokraté museli strojům vyrobeným v 60. letech nechat britské značky, aby s nimi vůbec mohli jezdit po českých silnicích.
"Autobusy dovážené do Česka nesmějí být starší než pět let. Staré double-deckery vyřadila londýnská radnice z provozu proto, že měly vysokou spotřebu a už nesplňovaly dnešní emisní hodnoty," říká Radek Šikola, majitel firmy Kobra, která se zabývá dovozem ojetých autobusů ze zahraničí.