Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Předák tramvajáků: Nedáme se!

  14:24aktualizováno  14:24
Pražští tramvajáci hrozili na pondělí stávkou. Pozvání do redakce iDNES proto přijal šéf Federace řidičů tramvají Antonín Dub. Od rána neměla v pražských ulicích jezdit jediná souprava. Jejich řidiči si tak chtěli vymoci stejné platy, jaké berou kolegové u autobusů. Nakonec od stávky upustili. Dub, ale hrozí, že příště už by to mohla být stávka časově neomezená. "Nedáme se, protože víme, že naše požadavky jsou legitimní a oprávněné," řekl během on-line rozhovoru rozhovoru.

Odpovědi Antonína Duba najdete ZDE

"Při případné stávce by vůbec nešlo o peníze, ale o princip. Dorovnání na řidiče autobusů je částka tak zanedbatelná, že se bavíme o několika setinách procent rozpočtu celého Dopravního podniku určeného na mzdy. My jsme chtěli upozornit především na špatnou personální politiku DP a nerovné zacházení se zaměstnanci v oblasti odměňování a to nejen u řidičů," uvedl dále během rozhovoru.

Stávka by znamenala totální kolaps městské dopravy, která je už tak výrazně oslabena o povodněmi poškozené metro. Vlakové soupravy dosud nejezdí v části trasy B a nahrazuje je právě náhradní tramvajová linka X-B.

"Do stávky nepůjdeme jedině tehdy, když nám zvýší tarifní platy na úroveň řidičů autobusů a doplatí zpětně rozdíl v platech od července. To je pro naše šéfy jediná šance, jak stávce zabránit, na nic jiného nepřistoupíme," dal najevo Dub.

Členům federace také vadí, že v se pražském Dopravním podniku rozlišují platy řidičů autobusů a tramvají a strojvedoucích metra. Namítají, že mezinárodní katalog práce uznává pouze profesi řidič městské hromadné dopravy bez ohledu na to, jestli jezdí s autobuem, tramvají nebo řídí metro.

Odboráři také tvrdí, že předběžné výsledky srovnávací studie náročnosti povolání řidičů tramvají a autobusů prokázaly, že současný způsob odměňování řidičů a strojvedoucích u Dopravního podniku odporuje běžným standardům v Evropě.

"Zároveň nebylo dokázáno, že by některá profese byla složitější, namáhavější nebo odpovědnější. Vedení společnosti mělo jedenáct měsíců na to, aby tento problém řešilo, nic ale neudělalo," tvrdí Dub.

Šéf Federace řidičů tramvají Antonín Dub během on-line rozhovoru se čtenáři iDNES. (6. ledna 2003)

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
Muž při nehodě zabil manželku a syna. Vězení není nutné, rozhodl ÚS

Ústavní soud se zastal muže, který při řízení v opilosti loni v březnu havaroval a usmrtil manželku a šestiletého syna. Soud zrušil rozhodnutí, podle kterého...  celý článek

Nejteplejší den roku trávili lidé také na u brněnské přehrady. (1. srpna 2017)
O víkendu do Česka dorazí tropy, pak se mírně ochladí a přijdou bouřky

Česko o víkendu znovu zasáhnou tropické teploty přesahující třicítku. V neděli bude na jihovýchodě Moravy až 34 stupňů, poté se mírně ochladí a objeví se...  celý článek

V Národním muzeu nainstalovali restaurovaný originál sousoší Géniů. (23.8.2017)
Sousoší Géniů se vrací do Národního muzea, vystavena bude kopie i originál

Po jedenácti letech se do Národního muzea vrátilo sousoší Géniů od sochaře Antonína Poppa. Na jeho původním místě v průčelí budovy ho nahradí kopie, originál...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.