Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražský okruh namrzal, na rozmrazovače se ale nemyslelo

  12:34aktualizováno  12:34
Nový úsek Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 má řadu všemožných technických vymožeností. Chybí ale systém na rozmrazování, který je například na magistrále. Na moderní silnici tak namrzá sníh a řidiči tu mají problémy.

Sníh na D1 - (16. února 2009) | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Kluzký povrch na obchvatu musí ošetřovat těžká technika. Oba dny, kdy začalo výrazně sněžit, proto po okruhu "kmitali" silničáři, kteří zasněženou silnici vyčistili.

V pondělí ráno tu například kvůli namrzlé vozovce uvízlo hned několik kamionů a auta se začala štosovat. Počítač vyhodnotil zvýšenou hustotu provozu a snížil povolenou rychlost. Přibrzďující auta se rázem ocitla v kolonách, které se táhly až do tunelů.

Vozovka byla mírně namrzlá i v tunelech. "Žádné automatické rozstřikovače solanky jsme do tunelů nedávali. Jsem však přesvědčen, že tam vozovka nemohla namrznout, maximálně tak na prvních dvou stech metrech," tvrdí Vladimír Šimon, vedoucí projektového týmu Hochtief, který měl tunely Pražského okruhu na starosti.

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové se s rozmrazovacími systémy při stavbě okruhu vůbec nepočítalo. "Nebylo to v požadavcích na stavbu. Na českých dálnicích nic takového není, a pokud jsou tyto systémy v Praze, pak to byl zřejmě požadavek města," říká.

Přitom za rozmrazovací systémy by stát zaplatil jen zlomek z více než dvaceti miliard korun, které tato část okruhu stála. Pražský okruh denně využívá sedmdesát až osmdesát tisíc aut.

Dodatečně se nic montovat nebude

Ředitelství silnic a dálnic nepočítá ani s dodatečnou instalací automatických rozstřikovačů, a to ani v dvoukilometrovém úseku, který se vine vysoko nad údolím Vltavy a Berounky a proto je extrémně vystaven vlivům počasí.

"Vzhledem k počtu aut, která denně po okruhu projedou, je běžné, že doprava houstne. Spuštěné jsou cedule s upozorněním na námrazu, máme nasoleno a chvílemi je omezená povolená rychlost," vypočítává Vápeníková opatření proti sněhu na Pražském okruhu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Libor Václavík přejíždí s Tatrou 810 4x4 nejvyšší technickou překážku na světě...
Tatra přejela nejvyšší překážku na světě. Z jedné i druhé strany

„Strašné,“ to bylo první, co vyslovil Libor Václavík, když vystoupil z Tatry 810 4x4, se kterou dokázal ve středu odpoledne přejet nejvyšší technickou překážku...  celý článek

S ohledem na zeleň se celý projekt nakonec jmenuje Drn, i když pracovní název...
Po Drnu na Národní chce Praha zastavět i další proluky v centru

Praha chce zacelit proluky, které jsou v zástavbě v centru metropole. Mělo by tak přibývat projektů, jako je právě dokončovaný skleněný Drn na Národní třídě....  celý článek

Až 7000 lékařů a 400 lékáren se ve středu zapojilo do protestu proti návrhu...
Lékaři na protest zavřeli ordinace. Peníze nejsou, zopakoval ministr

Až 7 000 praktických a dětských lékařů a ambulantních specialistů ve středu neotevřelo ordinace. Několik stávkujících lékařů ale ošetřuje alespoň akutní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.