"Propouštět se bude všude možně, nejvíce ale právě v opravnách. Tím, že nakupujeme nová vozidla, tak nemusíme tolik opravovat," uvedl radní pro dopravu a zároveň předseda představenstva Dopravního podniku Radovan Šteiner.
Od snižování počtu zaměstnanců si Dopravní podnik slibuje především úspory. Po propuštění tři sta třiceti lidí by měl ušetřit ročně přibližně sto milionů korun.
Další propouštění příští rok
V plánu je podle Dvořáka i další propouštění celkem ve třech fázích. O bližších podrobnostech ale nechtěl mluvit. "O dalším propouštění ještě v průběhu roku 2010 budeme teprve jednat, v tuto chvíli je předčasné to řešit," řekl.
Dodal pouze, že jednání s odboráři o této otázce by mělo skončit do konce roku nebo na začátku roku příštího. Již na říjnovém zasedání dopravního výboru uvedl, že kvůli špatné finanční situaci DPP příští rok propustí pět set zaměstnanců.
Propouštění bylo jedním z bodů, o kterém jednali odboráři s vedením podniku a města v souvislosti s hrozbou stávky. Zástupci všech stran se nakonec dohodli na kompromisech ohledně většiny požadavků odborářů, o propouštění chtěli dále jednat. - čtěte Stávka pražské MHD nebude, odbory se dohodly s městem
Na čtvrtečním jednání zastupitelstva hlavního města by se mělo rozhodnout o uvolnění 900 milionů korun na zmírnění špatné finanční situace DPP. Peníze vezme město z přebytku hospodaření z loňského roku.
DPP chybí peníze na úhradu investic
Předseda finančního výboru Petr Hulinský ale požaduje, aby město pro Dopravní podnik uvolnilo rovnou dvě miliardy. Částka 900 milionů korun určená na provozní náklady je podle něj nedostatečná. "Proto navrhuji zvýšit provozní dotaci o jednu miliardu korun," řekl Hulinský.
Další miliardu korun chce Hulinský pro Dopravní podnik zajistit na financování investic. "Podle mých informací je v DPP evidována řada smluv po lhůtě splatnosti v řádu mnoha set milionů korun a Dopravní podnik nemá prostředky na jejich úhradu," dodal Hulinský.
Podle Dvořáka DPP v současnosti jedná s dotyčnými firmami, aby splátky rozložil do delšího časového období. Jednání dle něj probíhají poměrně nadějně. Chybějící peníze by se mohly rozložit do plánované desetileté smlouvy, kterou DPP plánuje uzavřít s Ropidem. Smlouva má změnit způsob financování Dopravního podniku.