Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražský Dopravní podnik se chystá rozprodat stovky starých tramvají

  14:05aktualizováno  14:05
Dopravní podnik se rozhodl rozprodávat starší pražské tramvaje. V první vlně se podnik zbaví několika stovek starých tramvají typu T3 a jejich modernizovaných verzí. Důvodem výprodeje je problém s místy ve vozovnách. Pod střechu by se dopravci nevešly nové tramvaje ForCity. Kupce podnik již má.

Rekonstruovaná tramvaj T3, která nyní nese označení T3R.P. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

V ulicích Prahy nyní jezdí dvacet šest nových tramvají ForCity. Další desítky jich mají dorazit v příštím roce a Dopravní podnik pro ně potřebuje ve vozovnách místa. "Jde o prodej tramvají T3 a jedny z jejich prvních modernizovaných verzí," upřesnila mluvčí Dopravního podniku Ilona Vysoudilová.

Nejprve chce dopravce prodat tři sta tramvají, pak dalších dvě stě deset. Podle Milana Slunečka, vedoucího jednotky Správa vozidel, zájemce o tramvaje již podnik má. "Prodej by měl začít v polovině července a do roku 2018 bychom měli prodat tři sta tramvají. První dodávka bude třicet pět vozů," řekl Slunečko.

Nová tramvaj Škoda 15T ForCity na své první jízdě Prahou. (5. února 2011)

Staré tramvaje musí ve vozovnách vyklidit místo pro nové tramvaje Škoda 15T ForCity.

Podnik již dříve prodával tramvaje, bylo to však jen malé množství. Například dvacet vozů typu T3 jezdí v Pchjongjangu v Severní Koreji. Nyní má dopravce zájemců hned několik.

"Zájem je ze zemí bývalého východního bloku a z některých měst Ruska," řekl generální ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák. Za kolik se budou tramvaje prodávat, zatím nechce upřesnit.

 V minulosti se však staré tramvaje prodávaly za sto až sto padesát tisíc korun. Kdyby se prvních tři sta tramvají prodalo za takovou cenu, podnik by na prodeji vydělal asi čtyřicet milionů. Za takovou částku přitom nepořídí ani jednu novou tramvaj 15T, která stojí zhruba šedesát milionů korun.

"Vyděláme tak o něco málo víc, než kdybychom tramvaje prodávali do šrotu," přiznal nízkou cenu Dvořák.

Poptávka po starých vozech je malá

Kolik přesně dopravce vydělá na prodeji, záleží na jednáních. "Po takhle starých tramvajích je poptávka extrémně malá. Tramvají vyrobených v šedesátých a sedmdesátých letech je na trhu relativně hodně. Dostupnost nových tramvají, třeba ne tak drahých a technicky komplikovaných jako 15T, je obrovská," uvedl Dvořák.

Mezi lety 2018 a 2020 chce pak podnik prodat dalších dvě stě deset vozů starých tramvají. V tu dobu by už v Praze mělo být všech 250 nových tramvají ForCity, dopravce proto nebude potřebovat tolik starších vozů.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Inspektoři našli víc než třicet škol, kde většina žáků neodmaturuje

Inspektoři sledovali téměř půl roku tři desítky středních škol, na nichž mají žáci často problém se skládáním maturity – neúspěšných je většina. Ačkoli vedení...  celý článek

Vlna dosahuje až téměř na úroveň sousedního chodníku.
Místo roviny je vlna, za miliony opravená silnice vydržela jen pár týdnů

Po necelém měsíci provozu se na opravené silnici mezi Vysokým Mýtem a Chrudimí v obci Stradouň vytvořila nebezpečná vyjetá vlna. Za rekonstrukci celkem...  celý článek

Policie dopadla Čecha, skrývajícího se 8 let v Thajsku
VIDEO: Thajsko deportovalo Čecha, který se tam osm let vyhýbal trestu

Policie vypátrala muže, který se přes osm let vyhýbal vězení za leasingové podvody. Dvaačtyřicetiletý muž byl v červenci dopaden v Thajsku a ve středu byl...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.