V úterý se na pravidelné poradě sešli radní pro dopravu Radovan Šteiner, šéf Ropidu a Dopravního podniku. Podle Pavla Procházky, pověřeného vedením Ropidu, z porady nic zásadního nevzešlo. Padlo ale rozhodnutí, že po Praze se začátkem roku bude zatím jezdit téměř jako dosud. "V lednu a únoru k žádným dramatickým změnám nedojde," sdělil iDNES.cz Procházka.
Jediné omezení, o kterém se ví od konce listopadu, je zavedení pásmového provozu na "céčku". Na pětikilometrový úsek Střížkov - Letňany, který je v provozu od začátku letošního května, bude z Ládví zajíždět jen každé druhé metro.
Přitom autobus (linka 151), který sbírá obyvatele sídliště a sváží je na stanici Letňany, byl naopak od prosince v ranní špičce posílen. "Je to tak v pořádku, autobusy byly přetížené, metra poloprázdná," řekl iDNES.cz mluvčí Ropidu, organizátora pražské dopravy, Filip Drápal.
Provoz metra bude podle Drápala omezen na základě průzkumů, které se během roku pravidelně vyhodnocují. "Maximální vytížení metra v úseku Střížkov - Letňany je třicetiprocentní. I při polovičním objemu bude cestování pro obyvatele pohodlné, zachován bude i slušný interval," vysvětlil Drápal.
Za nekoncepční naopak považuje toto řešení letňanská radnice. Dívá se na problém opačně - východiskem by bylo podle radních do metra přivést víc lidí. Starosta Letňan Ivan Kabický se domnívá, že jejich hlas neměl na jednání o takových změnách chybět.
"Metro by se dalo vytížit. Kdyby byly autobusy ze středních Čech přesměrovány z nádraží na Florenci a v Holešovicích na velký terminál v Letňanech, metro by se naplnilo lidmi," řekl iDNES.cz Kabický. "Mohli jsme o tom jednat už v září, ne se to teď dozvědět z novin," uzavřel starosta.