Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražskou MHD čekají škrty. Kde jezdí metro, nepojede tramvaj

  17:58aktualizováno  17:58
Pražská MHD musí šetřit. Bude se škrtat v jízdních řádech, měnit trasy a možná i rušit některé linky. Dopravní podnik má totiž z rozhodnutí městských radních příští rok najezdit o 5,3 procenta kilometrů méně. "Nemělo by se to dotknout kvality dopravní obsluhy," ujišťuje Pavel Procházka, šéf Ropidu, který pražskou dopravu organizuje.
Ropid zatím nemluví konkrétně o rozsahu změn, ale nemělo by jít prý o bezhlavé škrtání špiček. Ilustrační foto

Ropid zatím nemluví konkrétně o rozsahu změn, ale nemělo by jít prý o bezhlavé škrtání špiček. Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

O tom, že se cestování po Praze nezhorší, ujišťuje i šéf Dopravního podniku Martin Dvořák. Jedním dechem ale připouští, že tam, kde dnes jezdí třeba dvě tramvajové linky, by příští rok mohla zůstat jen jedna nebo žádná.

"Existují rezervy v soubězích, snížením počtu vozokilometrů se obslužnost nesníží. Typickým příkladem je třeba Sokolovská ulice, pod kterou jezdí metro a zároveň nahoře tramvaje," naznačil Dvořák, v jakých případech se bude škrtat.

Z pohledu Dopravního podniku si změnu dokonce pochvaluje. "Každý kilometr dostaneme zaplacený. Určitě se nám sníží provozní náklady." DP dostane příští rok dotaci 8,082 miliardy. Letos to bylo 7 miliard, další dvě ale v rozpočtu DP koncem roku chyběly.

Ropid chce dojít k úsporám lepším využíváním vozového parku, odstraněním neefektivních spojů nebo "důslednou aplikaci výsledků průzkumů". Ropid slibuje, že změny nebudou bezhlavé. "Lidé nesmí zůstat na zastávkách, musí umět kultivovaně přestoupit," říká Procházka.

ŠÉF ROPIDU BUDE ON-LINE na iDNES.cz

Dotazy Pavlu Procházkovi pokládejte ve středu od 11 hodin zde

Praha bude mít podle Procházky od příštího roku nad městskou i příměstskou dopravou větší kontrolu, od dopravců to bude vyžadovat efektivnější chování. Zároveň by se měli začít připravovat na ostřejší konkurenční prostředí.

Rada města sice kývla na to, aby pražskou integrovanou dopravu příštích deset let zajišťoval Dopravní podnik, České dráhy a další dopravci, kteří již provozují městské a příměstské autobusy. O jednotlivé linky ale mezi sebou budou zanedlouho soutěžit.

Městských linek, které nyní zajišťuje Dopravní podnik, se výběrová řízení začnou týkat od ledna 2014, příměstských o dva roky dříve a ostatních městských podle Procházky již od ledna 2010. Nové smlouvy města na zajištění dopravní obslužnosti si vyžádala nová evropská legislativa.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

čeština
Stát stopl kritizovanou výuku češtiny pro azylanty. Zakázku nikdo nechce

Cizinci, kteří v Česku získají azyl, mají nárok na 400 hodin češtiny zdarma. Ministerstvo školství ale bez udání důvodů ukončilo spolupráci s agenturou, která...  celý článek

Andrej Babiš přichází na večerní jednání ministrů hnutí ANO v průhonické...
Dávali jsme ODS peníze, říká Babiš na nově zveřejněné nahrávce

Exministr financí Andrej Babiš na nahrávce, kterou ve středu zveřejnil server iRozhlas.cz, naznačuje, že v minulosti finančně podporoval ODS. Záznam pochází ze...  celý článek

Kostelík svatého Mikuláše v Jiráskových sadech v Hradci Králové (18. srpna 2017)
Staletý kostelík září po opravě jako nový. Zase ztmavne, ujišťují památkáři

Obyvatelé Hradce Králové si musí zvykat na světlou barvu rekonstruovaného dřevěného kostelíku v Jiráskových sadech. Staré ztrouchnivělé dřevo opravit nešlo, a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.