Obě městské části si kvůli zkušebnímu uzavření jednoho pruhu v Legerově nechaly vypracovat odborné studie. Jejich výsledky si však zástupci radnic vykládají odlišně.
"V Praze 2 se nic moc nezlepšilo z hlediska emisí a hluku, naopak Praze 4 to ublížilo. Určitě budeme žádat magistrát, aby bariéry odstranil a umožnil na magistrále normální průjezd," řekl starosta čtvrté městské části Pavel Horálek (ODS) s tím, že narostl počet aut na silnicích kolem magistrály, na Pankráci i v nuselském údolí.
Požadavek Prahy 4 na znovuotevření pruhu v Legerově ulici je podle druhého pražského obvodu nemorální. "Požadujeme, aby obyvatelé za Nuselským mostem nebyli stavěni do pozice obyvatel jakési druhé kategorie a měli alespoň stejná práva, jako obyvatelé před Nuselským mostem," poznamenal zástupce starostky Prahy 2 Jiří Paluska (ODS).
SPOR
|
Radnice se neshodnou
Paluska tvrdí, že opatření nemá na Prahu 4 zásadní dopad a podle měření radnice se životní prostředí v Legerově ulici výrazně zlepšilo.
"Připouštíme, že to není pouze výsledek zúžení, mohou za to třeba i povětrnostní podmínky. Ale to zlepšení je markantní," řekl Paluska. Radnice to dokládá i čísly - v porovnání loňského a předloňského května a června s letošními poklesly emise prachu či oxidu dusíku až o polovinu.
Druhá městská část proto bude požadovat, aby se opatření neměnilo. Uzavřený pruh by v budoucnu chtěla využít ke zlepšení dopravy v lokalitě, sloužit by mohl například pro zásobování.
Rozhodnout o budoucnosti zúžení v Legerově se může už v úterý, kdy se na magistrátu bude o magistrále jednat.
Rozhodující vliv na rozhodnutí velké radnice bude mít zpráva, kterou si úředníci nechali zpracovat od Technické správy komunikací.
"Bariéry každopádně v Legerově do konce srpna zůstanou," řekl Miroslav Rajchart z magistrátního odboru dopravy.
Legerovu ulici zúžila ze čtyř na tři pruhy v polovině března Technická správa komunikací na žádost Prahy 2 v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s ulicí Rumunskou. Zatímco si druhá městská část od tohoto kroku slibovala zlepšení životního prostředí v ulici, Praha 4 se od počátku obávala, že zúžení prodlouží kolony aut až na její území. - více o výtkách čtvrtého pražského obvodu čtěte zde