Příčinami nehody se zabývají policisté z oddělení dopravních nehod pražského dopravního inspektorátu. Podle Evy Miklíkové z tiskového oddělení pražské
policejní správy nezjistili žádnou technickou závadu, která by nehodu zapříčinila.
Podle orientační dechové zkouškou také vyloučili, že by jedenatřicetiletý řidič soupravy metra byl pod vlivem alkoholu.
Bezpečnost v pražském metru
Pohyb cestujících u kolejiště monitorují dvě kamery umístěné na každém konci nástupiště. Monitor však kontroluje pracovník metra ve vestibulu, který například prodává i jízdenky. Pokud však uvidí, že někdo porušuje předpis a vstupuje za bílou čáru, měl by spustit varovné hlášení, případně informovat kolegu, který pracuje přímo u nástupiště. Odběhne-li si například na toaletu nebo počítá drobné za jízdenky, nepozorné, opilé nebo unavené cestující nevidí.
Reportérka TVD reakce dozorčích vyzkoušela a příliš bezpečně se necítila: za bílou čárou stála více než minutu.
Cestující by větší pozornost uvítali. "Na nástupišti by klidně mohla chodit ochranka," míní jedna z cetujících.
"Bílá čára by mohla pískat, aby se třeba zamyšlený člověk vylekal a za bílou čáru prostě nešel," doplnil jimý Pražan.
Za poslední dva měsíce se v metru nepozorností zranilo sedm cestujích, z toho jeden se pokusil o sebevraždu.