Hustá síť pražské podzemní dráhy by se konečně mohla stát realitou.
V příštím roce se otevřou nové stanice metra Střížkov, Prosek a Letňany na trase C a prodlužovat se začne také trasa A. Ta má v budoucnu dosáhnout až k letišti Ruzyně.
Během následujících čtyřech let má podle slibů radnice začít také výstavba zcela nové trasy metra D. "První úsek spojí Hlavní nádraží a jižní části města, zejména sídliště Novodvorská, Krč, Libuš, Lhotka či Modřany. Ve finále by měla trasa vést přes Nové Dvory do Písnice," uvedl radní pro dopravu Radovan Šteiner.
Podoba nové trasy zřejmě budoucí cestující překvapí. Magistrát totiž zvažuje variantu takzvaného lehkého metra s lehčími vlaky a nástupišti.
Zastaralá dopravní infrastruktura však z metropole začne mizet už příští rok. Na trase metra B přibude deset moderních vlakových souprav. V roce 2008, po prodloužení trasy C, počítá magistrát se šesti novými vlaky i zde.
Stát bude dávat na metro víc peněz
Zatímco nyní si město financuje výstavbu metra až z 90 procent samo, v budoucnu bude magistrát požadovat od státu mnohem větší částku než dosud.
"Příští rok bude přechodný, stát uhradí deset až patnáct procent nákladů. Od roku 2008 bude magistrát požadovat výrazně vyšší podíl. V evropských zemích například spolufinancuje stát metra v hlavních městech nejméně z 50 procent," srovnal Šteiner situaci se zahraničím.
Radnice slibuje investovat také do tramvajové dopravy. Stavět se během volebního období začne například trať v Radlické ulici v úseku Laurová-metro Radlická nebo trať v úseku Počernická-sídliště Malešice. Znovu by měla tramvaj zacinkat i na Václavském náměstí.