Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražské metro čeká revoluce, slibují radní

  17:26aktualizováno  17:26
Pokud magistrát dodrží své sliby, změní se pražská doprava během příštích čtyř let k nepoznání. Čeká ji výstavba nové trasy metra D, prodloužení "áčka" směrem k Ruzyni či moderní vlakové soupravy. Prioritou by se podle vedení metropole měly stát i investice do tramvajové sítě.
Konečná na trase C bude příští rok až v Letňanech. Ilustrační foto

Konečná na trase C bude příští rok až v Letňanech. Ilustrační foto | foto: David VotrubaiDNES.cz

Hustá síť pražské podzemní dráhy by se konečně mohla stát realitou.

V příštím roce se otevřou nové stanice metra Střížkov, Prosek a Letňany na trase C a prodlužovat se začne také trasa A. Ta má v budoucnu dosáhnout až k letišti Ruzyně.

Během následujících čtyřech let má podle slibů radnice začít také výstavba zcela nové trasy metra D. "První úsek spojí Hlavní nádraží a jižní části města, zejména sídliště Novodvorská, Krč, Libuš, Lhotka či Modřany. Ve finále by měla trasa vést přes Nové Dvory do Písnice," uvedl radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Podoba nové trasy zřejmě budoucí cestující překvapí. Magistrát totiž zvažuje variantu takzvaného lehkého metra s lehčími vlaky a nástupišti.

Zastaralá dopravní infrastruktura však z metropole začne mizet už příští rok. Na trase metra B přibude deset moderních vlakových souprav. V roce 2008, po prodloužení trasy C, počítá magistrát se šesti novými vlaky i zde.

Stát bude dávat na metro víc peněz
Zatímco nyní si město financuje výstavbu metra až z 90 procent samo, v budoucnu bude magistrát požadovat od státu mnohem větší částku než dosud.

"Příští rok bude přechodný, stát uhradí deset až patnáct procent nákladů. Od roku 2008 bude magistrát požadovat výrazně vyšší podíl. V evropských zemích například spolufinancuje stát metra v hlavních městech nejméně z 50 procent," srovnal Šteiner situaci se zahraničím.

Radnice slibuje investovat také do tramvajové dopravy. Stavět se během volebního období začne například trať v Radlické ulici v úseku Laurová-metro Radlická nebo trať v úseku Počernická-sídliště Malešice. Znovu by měla tramvaj zacinkat i na Václavském náměstí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Barokní palácový komplex Belveder v rakouské Vídni
100 POHLEDŮ: Udusanou cestou k pompéznímu paláci Belveder ve Vídni

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Polomy na Šumavě v okolí Nové Pece. Na snímku je silnice do Jeleních Vrchů.
Zákaz vstupu do lesů na Šumavě posvětili úředníci, může jít o život

Do známých turistických lokalit v okolí Nové Pece, Stožce ale i Horní Plané je od úterý zakázáno vstupovat. Lesy jsou nebezpečné kvůli sobotní bouřce, která v...  celý článek

O slyšení před komisí se přihlásil bývalý šéf fotbalu Miroslav Pelta (22. srpna...
Pelikán zbavil žalobce Zemana mlčenlivosti, před komisí mluvil i Pelta

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán zbavil mlčenlivosti nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana. Rozhodl se k tomu po úterním jednání s poslaneckou komisí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.