Pražské Masarykovo nádraží.

Pražské Masarykovo nádraží. | foto: MF DNES

Pražské Masarykovo nádraží zůstane. Čeká ho oprava

  • 16
Vlaky od Kladna, Roztok či Kolína budou dál končit na pražském Masarykově nádraží. České dráhy se definitivně rozhodly slepé nádraží v centru města jen na dohled od hlavního nádraží zachovat. Dosud se mluvilo o tom, že by místo kolejí a nástupišť vyrostly kanceláře a obchody a i v nádražní budově by železničáře vystřídali úředníci.

Nic takového se dít nebude - nádraží zde zůstane, dokonce už letos do jeho obnovy začnou České dráhy sypat peníze.

"Chtěli bychom začít s rekonstrukcí ještě do konce roku. První na řadu přijde určitě dvorana - tedy hlavní prostor pro cestující," potvrdil Petr Šťáhlavský z Českých drah.

Kdo jezdí z "Masaryčky" pravidelně, tak se jistě už pozastavil nad provizorními podpůrnými sloupy, které musí přidržovat chátrající dřevěnou konstrukci střechy dvorany. Ta se bortí.

Poté přijde na řadu prostor u pokladen a také chodby, jimiž k vlakům přicházejí lidé od metra.

Peníze na rekonstrukci chtějí dráhy získat z prodeje nevyužívaných přilehlých pozemků nádraží. Například pásu mezi kolejištěm a ulicí Na Florenci, kde již v těchto dnech "úřadují" bourací čety s bagry a strhávají zdejší staré objekty.

Dráhy by se podle slov Petra Šťáhlavského vzdaly Masarykova nádraží jen v případě, pokud by byl mezi Florencí a smíchovským nádražím vybudován široký železniční tunel. Tím by totiž mohly vlaky místo na Masarykovo nádraží pokračovat pod hlavní nádraží a pak pod centrem až na Smíchov. "Masaryčka" by ztratila význam.

Dráhy však nečekají, že se tak v následujících dvaceti letech stane.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video