Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražské dopravě pomůže jedině obchvat

  9:27aktualizováno  9:27
Přecpaná a často neprůjezdná Jižní spojka je důsledek oddalování výstavby velkého dopravního okruhu na jihu a jihozápadě Prahy. Po Jižní spojce projede za den v nejkritičtějších úsecích až 113 tisíc aut, po místních komunikacích přes Barrandov 52 tisíc. Kdo se však potřebuje dostat z brněnské na plzeňskou dálnici, ten se oběma místům většinou nevyhne.
Kritická  je především situace na Barrandově. Zplodiny z výfukových plynů jsou pohromou pro zdejší oblast. Obsah škodlivých látek v ovzduší výrazně překračuje povolené limity i pražský průměr.
      
"Výstavba okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 je naší prioritou," uvedl náměstek primátora Martin Hejl.

Z plánované trasy se nyní jezdí pouze po desetikilometrovém úseku mezi Třebonicemi a Slivencem. Ostatní části by měly být podle představ pražského magistrátu zprovozněny do roku 2010. Tento termín považuje za reálný i Petr Kurál z Ředitelství silnic a dálnic. "Stavba na jihu je technicky dobře připravena. Dalo by se to zvládnout možná i do pěti let."

Okruh povede také přes území Středočeského kraje, který zatím nemá zpracovaný územní plán. To ovšem může výstavbu zabrzdit, ale zástupce hejtmana Karel Vyšehradský si nic takového nepřipouští. "Neviděl bych tam  problém. My vážnější námitky nemáme." Jediným sporným místem zůstává  pouze napojení na dálnici D3 do jižních Čech. "Vadí nám pouze, že se musíme rozhodnout ve velmi krátkém čase. Na co jiní měli roky, my máme měsíce," řekl  hejtman Petr Bendl.

"Jsme rozhodně pro to, aby se co nejrychleji začalo stavět," řekl starosta Radotína Jiří Holub. Podle něj výstavbu zcela nesmyslně zabrzdily některé občanské iniciativy. Přípravné práce se tak zastavily o rok a půl. "Proti okruhu tady protestovali lidé, kteří tu vůbec nebydlí," posteskl si starosta Holub.

Radotínu by se značně ulehčilo, neboť okruh by převzal tranzitní dopravu mezi směrem od Strakonic a plzeňskou dálnicí. Tisíce aut denně nyní projíždějí přímo jeho středem.

Na okruh čekají netrpělivě též v Jesenici. "Máme sice drobné výhrady k  projektu, ale jistě se s dálničním ředitelstvím dohodneme," tvrdí starosta Pravdomil Lang. Jesenickým nejvíce vadí vysoký most přes Botič, který by měl být nižší.
Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Kletné u Oder se odehrálo vojenské cvičení záloh Safeguard 2016. Cílem...
Vojáci v záloze dostanou více peněz. Čunek litoval zrušení povinné vojny

Vojáci v aktivních zálohách se mohou těšit na vyšší odměny za účast na vojenském cvičení. Senát schválil změnu branného zákona. Ocenil ho lidovec Jiří Čunek,...  celý článek

V Kardiocentru Vysočina sídlícím v jihlavské nemocnici umí upravit srdeční...
Lidé budou moci mít tři měsíce placené volno na ošetřování příbuzného

Lidé budou mít nově nárok na tříměsíční placené volno na péči o vážně nemocné příbuzné. Vládní návrh zákona, který to umožní, schválil ve středu Senát. Chybí...  celý článek

Karel Srp
Senát vyslyšel stanovisko komise, Srp se do Rady ÚSTR nedostane

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát ve středu vzal na vědomí...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.