Pražská záchranná služba, jejímž zřizovatelem je Magistrát hlavního města Praha, tak ušetří 14 milionů ročně. Přestane totiž vozit nemocné lidi mezi nemocnicemi nebo z domova k lékaři.
"Vítám to. Věřím, že je to věc, o kterou se mají starat soukromí přepravci, v Praze jich je nejvíc v republice," řekl iDNES.cz ředitel záchranky Zdeněk Schwarz.
Ve světě je zcela běžné, aby městská záchranná služba měla za tímto účelem například jen jedno auto a zajišťovala jen rychlou zdravotnickou pomoc. Jako příklad Schwarz uvádí švédskou metropoli Stockholm.
Kvůli opatření přijde o práci přibližně deset lidí. O ty už údajně projevily zájem soukromé firmy podnikající v oboru. Další skupina, zhruba dvacetičlenná, bude přeškolena na jiná pracoviště. "Někteří projevili zájem doškolit se na práci u rychlé záchranné služby," doplnil Schwarz.
Magistrát rovněž prodá několik aut z vozového parku záchranné služby. Podle Schwarze už je na čase, k poslední obměně došlo před pěti lety. Jiří Wolf, mluvčí magistrátu uvedl, že tím město získá asi 660 tisíc korun.
Pražská záchranná služba má na této dopravě asi desetiprocentní podíl. Většinu tvoří ztrátové převozy, o které nemají jiné organizace zájem, například na krátké vzdálenosti. "Kolikrát jsme lidem dělali taxíka, jsem rád, že je s tím konec," povzdychl si ředitel záchranky.
Nadále ovšem bude poskytovat zdravotní pomoc lidem na tísňové lince 155, kterou v metropoli obsluhuje.