Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražská doprava bude stát miliardy

  14:01aktualizováno  14:01
Praha - Doprava opět sebere v příštím roce největší díl z městského rozpočtu. Šest miliard korun si vyžádají nejen nové stavby, ale i opravy povodní zničených úseků metra. Stavba metra na sever Prahy by měla pokračovat podle původního plánu i v příštím roce. Zpoždění prodloužené části trasy C, která povede z holešovického nádraží do Ládví, tak kvůli záplavám zatím nehrozí.

Vlaky metra mají vyjet po prodloužené trase C v polovině roku 2004.

Podle náměstka primátora Jiřího Paroubka dá magistrát z městské kasy v příštím roce na novou trasu podzemní dráhy půl druhé miliardy korun.

Další miliardy bude stát pokračování stavby tramvajové tratě z Hlubočep na Barrandov a výstavba tunelu Mrázovka na městském okruhu. "Tyto stavby jsou pro město rozhodující," tvrdí radní Radovan Steiner, který bude mít dopravu na starosti.

První tramvaje na barrandovské sídliště a auta Mrázovkou by měly začít jezdit rovněž v roce 2004. 

Nedávno pracovníci Metrostavu a dalších firem prorazili už všechny tunely na nové trase metra mezi holešovickým nádražím a budoucí stanicí Ládví.

Čtyřkilometrový úsek začali tuneláři razit v květnu roku 2001. Tunely budou dvojkolejné, proti nynějším trasám je však novinka v tom, že koleje pro oba směry povedou podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka v jednom tubusu.

"Pro cestující to bude lepší, protože ve stanicích nebude tolik foukat studený vzduch," řekl Polák.

Unikátní je také stanice Kobylisy, která je ražena jako jednolodní, nebudou v ní žádné sloupy, což usnadní lidem orientaci. Dokončení tunelů je pro raziče podobnou událostí, jako když zedníci postaví hrubou stavbu.

V současné době provádějí dělníci obezdívky tunelů, ve stanici Ládví dávají koleje, a pracují na obou vestibulech stanice Kobylisy. U Vltavy dokončují zaměstnanci tunely v místě bývalého suchého doku, ze kterého byly naplaveny do řeky.

Stavba se dostala i do povědomí mezinárodní odborné veřejnosti – plavené tunely byly oceněny I. cenou Mezinárodní organizace pro konstrukční beton jako mimořádné technické dílo. Tato cena se uděluje jednou za čtyři roky a jejími nositeli jsou tak prestižní projekty jako třeba Grand Arche v pařížské La Defense či protipovodňové bariéry v Nizozemsku.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Nová kniha vydaná olomouckou filozofickou fakultou má ukázat mylnost stereotypů...
Kniha o slovenských Romech má bourat stereotypy i formou, čte se odzadu

Neobvyklou knihu vydala olomoucká filozofická fakulta. Shrnuje výsledky studie vědců zkoumající romské obyvatele čtyř slovenských vesnic a na příkladech...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.