Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražská doprava bude stát miliardy

  14:01aktualizováno  14:01
Praha - Doprava opět sebere v příštím roce největší díl z městského rozpočtu. Šest miliard korun si vyžádají nejen nové stavby, ale i opravy povodní zničených úseků metra. Stavba metra na sever Prahy by měla pokračovat podle původního plánu i v příštím roce. Zpoždění prodloužené části trasy C, která povede z holešovického nádraží do Ládví, tak kvůli záplavám zatím nehrozí.

Vlaky metra mají vyjet po prodloužené trase C v polovině roku 2004.

Podle náměstka primátora Jiřího Paroubka dá magistrát z městské kasy v příštím roce na novou trasu podzemní dráhy půl druhé miliardy korun.

Další miliardy bude stát pokračování stavby tramvajové tratě z Hlubočep na Barrandov a výstavba tunelu Mrázovka na městském okruhu. "Tyto stavby jsou pro město rozhodující," tvrdí radní Radovan Steiner, který bude mít dopravu na starosti.

První tramvaje na barrandovské sídliště a auta Mrázovkou by měly začít jezdit rovněž v roce 2004. 

Nedávno pracovníci Metrostavu a dalších firem prorazili už všechny tunely na nové trase metra mezi holešovickým nádražím a budoucí stanicí Ládví.

Čtyřkilometrový úsek začali tuneláři razit v květnu roku 2001. Tunely budou dvojkolejné, proti nynějším trasám je však novinka v tom, že koleje pro oba směry povedou podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka v jednom tubusu.

"Pro cestující to bude lepší, protože ve stanicích nebude tolik foukat studený vzduch," řekl Polák.

Unikátní je také stanice Kobylisy, která je ražena jako jednolodní, nebudou v ní žádné sloupy, což usnadní lidem orientaci. Dokončení tunelů je pro raziče podobnou událostí, jako když zedníci postaví hrubou stavbu.

V současné době provádějí dělníci obezdívky tunelů, ve stanici Ládví dávají koleje, a pracují na obou vestibulech stanice Kobylisy. U Vltavy dokončují zaměstnanci tunely v místě bývalého suchého doku, ze kterého byly naplaveny do řeky.

Stavba se dostala i do povědomí mezinárodní odborné veřejnosti – plavené tunely byly oceněny I. cenou Mezinárodní organizace pro konstrukční beton jako mimořádné technické dílo. Tato cena se uděluje jednou za čtyři roky a jejími nositeli jsou tak prestižní projekty jako třeba Grand Arche v pařížské La Defense či protipovodňové bariéry v Nizozemsku.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pavla Dandová potřebuje každé tři týdny sehnat 96 tisíc korun, aby mohla...
Žena musí prodat byt. Pojišťovna jí odmítla proplatit lék na rakovinu

Zdravotní pojišťovna odmítla zaplatit matce dvou tříletých dětí cílenou biologickou léčbu, která by jí pomohla v boji s rakovinou. Léčbu doporučili i lékaři,...  celý článek

Jak je zjevné, tragická nehoda pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce...
Studénka odmítá projekt na řešení nebezpečného přejezdu. Nepočítá s kamiony

Zastupitelé Studénky vyslovili nesouhlas s projektem, který má vyřešit nebezpečný přejezd známý tragickou nehodou polského kamionu s pendolinem. Ministerstvo...  celý článek

Vánoční strom Na Staroměstském náměstí je už ozdobený (25.11.2015).
Pražský vánoční strom roste u Berounky, upozornil na něj tipař

Vánoční strom, který letos ozdobí tradiční adventní trhy na pražském Staroměstském náměstí, roste u Berounky na Křivoklátsku. Tip na zhruba 24 metrů vysoký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.