Podle expertů i šoférů je mostů pro milionovou metropoli rozloženou souměrně na obou březích málo.
Nejhorší situace je dnes v jižní části města, kde jsou pouze dva silniční mosty. Most Závodu míru na Zbraslavi a Barrandovský most jsou od sebe vzdálené devět kilometrů, dalším mostem po proudu je potom až čtyři kilometry vzdálený Palackého most mezi Novým Městem a Smíchovem.
Dostat se z Braníka na Barrandov je v dopravních špičkách pro motoristy holým utrpením. "Praze chybějí mosty na jihu i na severu. Také scházejí mosty, které jsou i s navazujícími silnicemi nad úrovní velké vody. Při velkých povodních se totiž většina mostů v Praze musí uzavřít," míní děkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos.
Mosty chybějí také hasičům a řidičům sanitek. "Máme problémy hlavně na periferii Prahy. Dostat se přes řeku je tu obtížné, musíme si zajíždět," opakuje známou bolest velkoměsta ředitel záchranky Zdeněk Schwarz. Nejdříve by měl proto nový most překlenout Vltavu v Lahovicích.
Bude součástí jihozápadní části Pražského dálničního okruhu a hotov má být již za rok. O rok později začnou auta a tramvaje přejíždět Vltavu po novém mostě v Troji.
Hlasitou diskusi vyvolává plánovaná výstavba dvoupatrového dálničního mostu u Suchdola. Proti jeho výšce a technickému řešení se bouří místní obyvatelé.
Další most může v budoucnu propojit také Podolí se Zlíchovem. Auta a tramvaje by na něj najížděly z ulice Na Zlíchově a sjížděly mezi Dvorci a plaveckým areálem na podolské straně.
Původně se uvažovalo o tom, že by most ze Zlíchova vedl přes řeku šikmo a navazoval by na Jeremenkovu ulici. Jenže v této ulici se plánuje tramvajová trať a cestující na Dvorcích by při přestupu na modřanskou trať museli přebíhat přes křižovatku. Nyní mají mít všechny linky společné zastávky.