Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražany vozí většinou staré tramvaje

  9:34aktualizováno  9:34
Mezi tramvajemi v Praze je dodnes nejvíc vozů ze šedesátých let s plastovým sezením. V průměru jsou starší než patnáct let. I když Dopravní podnik postupně obnovuje svůj vozový park, problémy jsou i s novými autobusy.

Stárnoucí pražské tramvaje | foto: Robert RambousekMF DNES

Zda se cestující dočká moderního nízkopodlažního autobusu, nebo deset let starého vozidla s ošoupanými sedačkami potaženými černou koženkou, je podle Evy Dydové z tiskového oddělení Dopravního podniku náhoda.

Ale na některých linkách pravidelně jezdí nízkopodlažní autobusy vyznačené v jízdním řádu. Vozový park DP se průběžně modernizuje a už dnes jsou nízkopodlažní citybusy nejrozšířenějším typem autobusu. V následujícím roce však chce DP nakoupit větší počet vysokopodlažních vozidel.

S těmi jsou však problémy. Podle odboráře Jiřího Touška jim praskají nápravy. "Vždy to zavaří a přikryjí plechem," uvádí s tím, že tento problém se přihodil nejméně čtrnácti autobusům.

Rudolf Černý, ředitel firmy Karosa, která vozidla vyrábí, však tvrdí, že jde spíše o ojedinělé závady. V jiných městech se podobné problémy nevyskytly. "Provoz v Praze je nejnáročnější v republice," řekl Černý k problémům, které prý nemají vliv na bezpečnost cestujících.

Průměrný věk autobusů DP činí 7,69 roku. Nejstarší autobus, který jezdí v původním stavu, byl vyroben v roce 1994. Kdo cestuje tramvají, tomu přijede staré vozidlo daleko častěji než v případě autobusové dopravy.

Dodnes převažují staré vozy ze 60. let s plastovými sedačkami. Průměrné tramvaji je více než patnáct let. Nízkopodlažní tramvaje jsou v Praze novinkou.

Vedle upravených starších vozidel jezdí ulicemi zbrusu nová tramvaj 14T. Ta měla nedávno problémy, podle ČTK však nebude muset opakovat testovací jízdy.
 
Cestující vozí po Praze i další společnosti. Podle ředitele ROPID Jiřího Prokela uzavírá organizace s dopravci smlouvu. "Podle ní musí splňovat určité technické standardy," což je jediný způsob, jak přinutit provozovatele k nasazování kvalitních vozidel.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka a ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová
Šlechtová provětrala úřad, řekl Sobotka. Žehral na ekology zdržující stavby

Pochvaly za dynamické vedení ministerstva pro místní rozvoj a za to, že „provětrala“ úřad, se dostalo ministryni pro místní rozvoj Karle Šlechtové za ANO od...  celý článek

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

Ludmila Havránková poblíž dálnice D11 v Hradci Králové (21.8.2017).
O dostavbu D11 jim nešlo, hrálo se o pozemky, říká statkářka Havránková

Statkářka Ludmila Havránková bude už navždy spojována s dálnicí D11 u Hradce Králové. Odmítá, že to byla ona, kdo na roky zastavil výstavbu, ačkoli pro mnohé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.