Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražany vozí většinou staré tramvaje

  9:34aktualizováno  9:34
Mezi tramvajemi v Praze je dodnes nejvíc vozů ze šedesátých let s plastovým sezením. V průměru jsou starší než patnáct let. I když Dopravní podnik postupně obnovuje svůj vozový park, problémy jsou i s novými autobusy.

Stárnoucí pražské tramvaje | foto: Robert RambousekMF DNES

Zda se cestující dočká moderního nízkopodlažního autobusu, nebo deset let starého vozidla s ošoupanými sedačkami potaženými černou koženkou, je podle Evy Dydové z tiskového oddělení Dopravního podniku náhoda.

Ale na některých linkách pravidelně jezdí nízkopodlažní autobusy vyznačené v jízdním řádu. Vozový park DP se průběžně modernizuje a už dnes jsou nízkopodlažní citybusy nejrozšířenějším typem autobusu. V následujícím roce však chce DP nakoupit větší počet vysokopodlažních vozidel.

S těmi jsou však problémy. Podle odboráře Jiřího Touška jim praskají nápravy. "Vždy to zavaří a přikryjí plechem," uvádí s tím, že tento problém se přihodil nejméně čtrnácti autobusům.

Rudolf Černý, ředitel firmy Karosa, která vozidla vyrábí, však tvrdí, že jde spíše o ojedinělé závady. V jiných městech se podobné problémy nevyskytly. "Provoz v Praze je nejnáročnější v republice," řekl Černý k problémům, které prý nemají vliv na bezpečnost cestujících.

Průměrný věk autobusů DP činí 7,69 roku. Nejstarší autobus, který jezdí v původním stavu, byl vyroben v roce 1994. Kdo cestuje tramvají, tomu přijede staré vozidlo daleko častěji než v případě autobusové dopravy.

Dodnes převažují staré vozy ze 60. let s plastovými sedačkami. Průměrné tramvaji je více než patnáct let. Nízkopodlažní tramvaje jsou v Praze novinkou.

Vedle upravených starších vozidel jezdí ulicemi zbrusu nová tramvaj 14T. Ta měla nedávno problémy, podle ČTK však nebude muset opakovat testovací jízdy.
 
Cestující vozí po Praze i další společnosti. Podle ředitele ROPID Jiřího Prokela uzavírá organizace s dopravci smlouvu. "Podle ní musí splňovat určité technické standardy," což je jediný způsob, jak přinutit provozovatele k nasazování kvalitních vozidel.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sociální demokraté se v sobotu večer při sledování volebních výsledků zamkli v...
ČSSD zažila knock-out, řekl Zimola. Bývalý hejtman může začít stoupat

Po rozpadu krajské koalice se vzdal hejtmanského křesla, vedení strany ho nechalo vyškrtnout z kandidátky pro volby do Sněmovny. Část lídrů ČSSD kvitovala, že...  celý článek

Bývalá místopředsedkyně Senátu Alena Gajdůšková z ČSSD.
Gajdůšková se vrací do vysoké politiky.. Lidé nepochopili naše hesla, říká

Přes volební mizérii ČSSD zažívá Alena Gajdůšková velký návrat do vysoké politiky. Bývalá senátorka přeskočila z druhého místa kandidátky ve Zlínském kraji...  celý článek

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš přichází komentovat výsledky povolební schůzky s...
Babiš se s Okamurou shodl na zákonu o referendu, společnou vládu vyloučil

Až do večerních hodin v pondělí pokračovala vyjednávání vítěze voleb, hnutí ANO, s dalšími stranami zastoupenými ve Sněmovně. Andrej Babiš se během dne stihl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.