Dopravní podnik na konci loňského roku nemile překvapil zdražením jízdenek a předplatních kupónů. Protože ho město odsouhlasilo až v listopadu, zpozdila se výroba kuponů i předprodej. Výsledek? Na začátku ledna stály u prodejních míst až stometrové fronty.
Situace se po víkendu přece jen o něco zlepšila, zákazníci jsou ale i tak roztrpčeni. "Na Nádraží Holešovice jsem ráno stála ve frontě asi třicet minut. Přišla jsem kvůli tomu pozdě do práce," postěžovala si Věra Hutarová, která v Praze pracuje a studuje.
Holešovice přitom patří mezi místa, kde většinou fronta nebývá. "Už minulý týden jsme vytvořili krizový tým. Pořád se snažíme zajistit, aby se fronty rozptýlily na méně vytížená místa," řekl iDNES.cz mluvčí Dopravního podniku Ondřej Pečený.
Obecná rada, kde kupovat kupony, ale neexistuje. Délka front na jednotlivých místech se totiž podle Pečeného neustále mění. "Včera naši lidé například radili lidem na Kačerově, aby si jízdenku jeli koupit o stanici dál na Roztyly," uvedl mluvčí. Plnocenné kupony je podle něj nejvýhodnější kupovat na poště.
Pomalé prodavačky nahradí internet
Na sto procent se nesplnily sliby šéfa DP Martina Dvořáka o non-stop prodeji bez poledních pauz. Včera na Můstku nahradila prodavačku cedule s nápisem: Od 11:00 do 15:00 zavřeno. "V tuto chvíli vám k tomu nemůžu nic říct. Nechám to prověřit," slíbil Pečený.
Ani tam, kde je otevřeno, ale nemusí být vyhráno. "Já jsem čekal na Vyšehradě necelých třicet minut. Problém nebyl v délce fronty, ale v pomalosti obsluhy. Když jsem se dostal k okénku, prodávající strávila snad deset minut bezradným koukáním do monitoru," popsal iDNES.cz Jakub Rajšl.
Dopravní podnik podle Pečeného podobné stížnosti cestujících eviduje a chce je využít ke zlepšení prodeje. "Doufáme, že se v příštím roce povede zprostředkovat prodej přes internet," doplnil mluvčí.
Tolerance revizorů už podle něj skončila. Připomněl, že existují i jiné způsoby, jak nejet načerno. Například koupit si obyčejnou jízdenku.