Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pražané si stále mohou koupit papírový kupón na MHD, nikdo jim to ale neřekl

  10:56aktualizováno  10:56
Praha tvrdila, že cestující pražskou MHD musí mít od 13. listopadu Opencard, pokud chtějí využívat časové předplatné. Zapomněla ale už dodat, že papírové kupony dál existují. Lidé mají stále možnost koupit si anonymní časovou jízdenku, například měsíční, čtvrtletní nebo roční. A Opencard přitom vůbec nepotřebují.

O tom, že zůstal v prodeji určitý typ papírových kupónů, magistrát cestující neinformoval. Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

Pražský magistrát i Dopravní podnik hlavního města Prahy na začátku listopadu intenzivně informovaly o tom, že definitivně končí prodej klasických časových tramvajenkových kuponů pro dospělé a lidé si je budou moci nahrávat pouze na kartu Pražana Opencard.

Dopravní podnik ale jaksi zapomněl veřejnosti říct, že si dál lze koupit cosi jako klasickou tramvajenku. A tak se zdá, že o tom skoro nikdo neví, píší Hospodářské noviny.

Kupóny fungují jako klasická tramvajenka

Je to papírová kartička zalitá v laminátu a od klasického tramvajenkového kuponu se liší jenom tím, že na ní nejsou identifikační údaje. Tedy ani rodné číslo, ani číslo tramvajenky.

Je zcela anonymní, to znamená, že si ji lidé mohou navzájem půjčovat, například v rodině nebo v kruhu kolegů v kanceláři. "Časovou anonymní jízdenku vydáváme už od roku 2001. K dostání je ve všech našich výdejních místech. Je o ni ale velmi malý zájem. Prodávají se v desítkách kusů měsíčně," řekla mluvčí Dopravního podniku Ilona Vysoudilová.

Protože je anonymní časová jízdenka přenosná, je trochu dražší než virtuální kupony nahrané na Opencard. Například na jeden měsíc stojí 670 korun, zatímco přes Opencard je za 550 korun. Čtvrtletní stojí 1 880 korun, nahraná na Opencard 1 480 korun.

Opencard si pořídilo už 600 tisíc Pražanů

Přitom právě pod dojmem "povinné Opencard", kterou musí mít každý, kdo si chce pořídit časovou jízdenku, si lidé v listopadu začali hromadně Opencard pořizovat. Zájem o ni byl dokonce tak velký, že se u výdejních míst tvořily dvouhodinové fronty. (více o frontách na Opencard čtěte zde)

Nových majitelů Opencard tak začalo v posledních dnech přibývat po tisících. Červenou kartu Pražana má teď už na 600 tisíc lidí. Je ale jasné, že si ji mnozí pořídili jen proto, že si mysleli, že není vyhnutí.

Mluvčí projektu Opencard Martin Opatrný přiznává, že o možnosti koupit si místo Opencard anonymní jízdenku kampaň neinformovala. Je to uvedeno jen na webu Dopravního podniku.

"Dávali jsme vědět o novinkách, ne o přetrvávajících věcech. Navíc, informovali jsme o konci papírových kupónů, kdežto tohle označujeme pojmem jízdenka," řekl Hospodářským novinám.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Výpadky volebních webů ČSÚ způsobil hackerský útok, oznámil úřad

Sobotní výpadky volebních webů ČSÚ způsobil masivní hackerský útok. Podle úřadu ale útok neovlivnil předávání a zpracování výsledků voleb. Úřad poznatky předá...  celý článek

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Stát zaplatí stranám za hlasy voličů 482 milionů. Nejvíc ztratila ČSSD

Politické strany a hnutí si letos přijdou díky hlasům voličů na 482 milionů korun ze státní kasy. Peníze se rozdělí mezi deset uskupení, která získala alespoň...  celý článek

Kupčení s hlasy ve volbách
Za zakroužkovaný lístek 200 korun. Policie v Ústí prověřuje kupčení s hlasy

Policie v Ústí nad Labem prověřuje kupčení s hlasy při volbách v místní čtvrti Mojžíř. Podle Nadačního fondu proti korupci zde více než tři desítky lidí...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.