Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Péči o děti řeší hned čtyři ministerstva. Chce to změnu, říká Marksová

  16:04aktualizováno  16:04
Ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová kritizuje, že se péčí o děti v Česku zabývají čtyři resorty. Kromě jejího úřadu i ministerstva školství, zdravotnictví a spravedlnosti. Byť se podle ní situace zřejmě hned tak nezmění, zlepšit by ji mohla právě zahájená kampaň Právo na dětství.

Ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová-Tominová | foto:  Michal Šula, MAFRA

Nejednotnost vytýká Česku i Evropská unie i další. Marksová však uvedla na dotaz ČTK, že ke sjednocení v dohledné době dojde jen těžko. I přesto, že spolu ministerstva o této otázce jednají.

Ministryně si však slibuje zlepšení i od zahájené kampaně, kterou ve čtvrtek představila novinářům. Chce, aby vyvolala všeobecnou diskusi ohledně ohrožených dětí a změnách současného systému péče. Zmínila například větší využívání dočasné pěstounské péče.

Kampaň má pomoci překonat zažité představy, například že pěstounství je jen jiná forma adopce a sociálka funguje proto, aby odebírala děti. „Prioritou číslo jedna je, aby dítě zůstalo ve své původní rodině,“ uvedla Marksová. Ministerstvo chce rodinám pomáhat v tíživých situacích. Ministryně zmínila například potřebu sociálního bydlení.

Pokud dítě nezůstane v rodině, tak ministerstvo preferuje, aby se o něj starali příbuzní a pokud to nejde, tak pěstouni. Právě dočasnou pěstounskou péči si Marksová pochvalovala. „Zkušenosti jsou dobré. Ministerstvo práce ji v žádném případě nechce rušit, naopak ji chceme posílit,“ uvedla. (více o tom, jak narůstá počet pěstounů, čtěte zde)

Pěstounka a jejich školitelka Šárka Šimšová připomněla, že se nejedná o adopci a cílem není dát dětem novou rodinu. „Pěstounská výchova nenahrazuje, ale učí vztahy. Ukazuje dětem, jak vypadá funkční rodina, kterou ony neměli zatím šanci poznat,“ vysvětlila.

Motem kampaně je, že každý má právo na vzpomínky na dětství. To symbolizuje album v rukách dítěte, ve kterém chybí fotografie. Kampaň končí v říjnu a ministerstvo počítá s konferencemi, výstavami i školními akcemi. Náklady jsou 13,7 milionu korun, které hradí Evropská unie. (více na stránkách kampaně zde)

Autor:




Hlavní zprávy

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.