Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Právnička míní, že akce firmy byla nekalou soutěží

  9:44aktualizováno  9:44
B r n o - Firma Asko nábytek nezahájila reklamní kampaň upozorňující na otevření její nové prodejny v Olympia centru šťastně. Na reklamních letácích, které nechala doručit lidem do poštovních schránek, nabízí na titulní straně plastovou zahradní židli za devětačtyřicet korun. Firma ale zapomněla na leták napsat, že prodá těchto židlí každému maximálně šest kusů.

Lidem, kteří chtěli využít výhodných cen například k většímu nákupu, prodejna Asko jednoduše nevyhověla. Přesvědčil se o tom i podnikatel Petr Vodák, který chtěl koupit plastových židlí šedesát. "Nedaleko Tišnova jsme chtěli otevírat letní terasu. Když jsme ve firmě uviděli reklamní leták, nabízející židle za devětačtyřicet korun, rozhodli jsme se je koupit právě tam. Kvůli tomu jsem do Brna i jel. Když jsem však projevil v Asku o zahradní nábytek zájem, nestačil jsem se divit," uvedl Vodák.
Podle něho mu obsluha sdělila, že mu prodá maximálně šest židlí.

"Jako za komunismu. Kilo banánů a honem pryč. Navíc mi řekli, že bych mohl židle prodat za větší cenu. Byl to vrchol nevhodnosti. Málem ze mě udělali překupníčka, který někde koupí levné židle a za rohem je o pár korun dráž prodá. Takové chování obchodníků nepochopím," dodal podnikatel.


Česká obchodní inspekce, u níž si stěžoval, se odmítla k případu vyjádřit. "Zatím se to šetří. Víc zatím říci nemůžeme," uvedl pracovník brněnské pobočky, který ale kvůli zákazu nechtěl uvést své jméno.


Marketingový ředitel firmy Asko Marek Tajbl ale tvrdí, že pracovník obchodní inspekce již obchod navštívil. "Na prodeji omezeného počtu pro rodinné účely neshledal nic špatného. V prodejně je totiž jasně uvedeno, že jsou zlevněné židle pro rodinné účely. V letáku ale nic podobného uvedeno není," připustil.

Podle něho by lidé mohli bez omezení nakupovat zlevněné židle po desítkách. "Větší počet židlí požadují pouze podnikatelé, kteří s nimi chtějí dále obchodovat. My jsme ale nabídku připravili pro koncové zákazníky. Velkoobchodní prodej naše firma neprovádí," dodal Tajbl.

Právnička Regina Komárková ale upozornila, že se firma dopustila pomocí reklamy nekalé soutěže. "Je jí i to, co je v rozporu s dobrými mravy či způsobí újmu jiným spotřebitelům. A zákazníci, kteří dostali reklamní letáky do schránky a jeli kvůli nabídce do obchodu, nemohli o omezení počtu prodávaných kusů přece vědět. Jeli tedy zbytečně," řekla.
Zda stížnost u obchodní inspekce byla jeho posledním krokem proti firmě Asko, zatím Vodák nebyl schopen říct.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na jihu Čech zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí Lipna

Po bouřce z noci na sobotu zůstaly v jižních Čechách zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí lipenské přehrady na Českokrumlovsku. Většina poruch už se...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
V noci se přes jih Čech přehnaly bouřky, bez proudu byly tisícovky lidí

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.