O obálkách s bílým práškem jako první informovala televize Nova ve středečních zprávách. "Hasiči už od včerejška pomalu neřeší nic jiného, jen v Praze už byli u dvou případů. Organizátoři Jizerské padesátky přijali desítky telefonátů," zaznělo v reportáži.
Panika se nekoná
Hysterie, která v Česku vypukla po roce 2001 po útocích dopisy s antraxem ve Spojených státech, se ale neopakuje. - více zde
"Jste první, kdo nám kvůli tomu volá," řekla iDNES.cz zaměstnankyně sekretariátu Ski klubu Jizerská padesátka Michaela Visingerová.
Také hasiči, které redakce iDNES.cz oslovila, o nějaké panice kvůli dopisu s práškem neví. "Nikdo nám nevolal, žádný zásah jsme nepodnikli," shodli se mluvčí hasičů Ústeckého kraje Lukáš Marvan a jeho kolega Lukáš Křivan ze středních Čech.
To, že se v Praze ozvali hned dva lidé, byla podle pražského mluvčího Víta Pernici spíše náhoda.
Hasičům se nápad nelíbí
Přesto ve čtvrtek ráno rozeslal mluvčí Generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru zprávu, která před podezřelými obálkami varuje.
"Chceme zabránit zbytečným výjezdům a obavám lidí. Tento marketingový tah je zcela nevhodný i z toho důvodu, že může vést k otupení pozornosti občanů vůči nálezům látek, které budou skutečně nebezpečné," vysvětlil mluvčí ředitelství Petr Kopáček.
Za reklamní akcí na 40. ročník oblíbeného lyžařského závodu stojí komunikační agentura Mather Activation. Právě ji napadlo nasypat k pozvánce pro novináře, sportovce a fanoušky soutěže špetku běžně dostupného umělého sněhu.
"Cílem bylo upozornit adresáty na připravovaný závod Jizerské padesátky a vyzvat je k účasti," uvedl manažer společnosti Zdeněk Soudný.