Tramvaj linky 22 vykolejila ve středu ráno na Karlově náměstí. Zadní část soupravy vjela do lidí na refýži a dva z nich zabila. - více zde
Přesné okolnosti nehody vyšetřuje Drážní inspekce. Ta už večer vyloučila technickou závadu na kolejích či překážku v kolejišti. Řidiči tramvají si totiž opakovaně stěžují na špatný stav tratí v Praze. - více zde
Podle svědků vjel řidič s tramvají do prudké zatáčky příliš rychle. - více zde
To potvrdily i nejnovější výsledky vyšetřování, které vyloučily závadu na tramvaji. "Drážní inspekce provedla komisionální prohlídku vykolejené tramvaje. Její technický stav plně odpovídá normám," sdělili iDNES mluvčí inspekce Zdeněk Neusar.
Inspektoři se tak kloní k závěru, že nehodu způsobil řidič tramvaje, který překročil povolenou rychlost. V oblouku na Karlově náměstí se smí jet maximálně rychlostí 15 kilometrů za hodinu.
"Podle předběžných zjištění Drážní inspekce jel řidič tramvaje vyšší než nejvyšší povolenou rychlostí, a to zřejmě bylo příčinou vykolejení," uvedl Neusar. Přesnou rychlost soupravy budou znát vyšetřovatelé v pátek.
"Ještě jsme nedostali všechny údaje z rychlostního proužku. Přesné příčiny nehody ale budou až za dva tři týdny," dodal.
Řidič tramvaje se zhroutil
Osmačtyřicetiletý řidič vykolejené tramvaje se po nehodě zhroutil. Podle mluvčí Dopravního podniku Michaely Kuchařové na tom není psychicky dobře. "Je v pracovní neschopnosti," řekla iDNES.
Řidič podle ní krátce po nehodě netušil, jakou tragédii způsobil. Na dispečink totiž nahlásil vykolejení vozu, vystoupil z kabiny a začal soupravu obcházet po pravé straně. Teprve když se dostal na její konec, uviděl na refýži zraněné.
"Do vyřešení případu jsme mu odebrali oprávnění k řízení tramvaje. Až se vrátí z neschopenky, bude přeřazen na jinou práci," uvedla Kuchařová. Dodala, že právní řád podniku neumožňuje dát řidiči výpověď.
Policie čeká na odborné expertizy
Předběžné závěry Drážní inspekce nechtěla Kuchařová komentovat. "Pro nás je směrodatné pouze policejní vyšetřování," dodala. Odborné posudky vypracované drážními inspektory ale budou součástí policejního spisu.
Policie pak na jejich základě rozhodne, zda za nehodu tramvaje někoho obviní. "Čekáme na výsledky expertiz. Policejní komisař se do té doby nebude k vyšetřování vyjadřovat," řekla iDNES policejní mluvčí Iva Knolová.
Dozorující státní zástupkyně ČTK řekla, že kvůli tragickým následkům nehody je případ posuzován podle nejpřísnějšího odstavce trestného činu obecného ohrožení, za který hrozí tři až deset let vězení.