Na tiskové konferenci to oznámili zástupci pražského magistrátu a dopravního podniku.
Místo, kde v pátek došlo k neštěstí, je bez patřičného povolení označeno zebrou jako přechod pro chodce, uvedl Miroslav Rajchart z odboru dopravy magistrátu.
Současně připustil, že k zastávce se lidé jinudy nedostanou. Další dva nejbližší přechody jsou od zastávky vzdáleny 200 a 250 metrů.
Přesto se magistrát rozhodl zebru jednobarevně předláždit. V lidech totiž může vyvolávat dojem, že se jedná o klasický přechod pro chodce, na kterém mají přednost.
Umístění takového přechodu na tento typ trati však ze zákona není možné. Tramvaj má před chodcem vždy přednost.
Magistrát chce dále ve spolupráci s Dopravním podnikem a městskou částí Praha 5 instalovat na místě výstražnou ceduli a možná i betonové zábrany, které přinutí chodce před přecházením trati zpomalit a podívat se do tunelu, ze kterého tramvaje vyjíždějí.
"Jde nám o to, aby k podobné nehodě už nedošlo," řekl Rajchart.
V pátek zemřela na Barrandově pod koly tramvaje jedenáctiletá školačka. Dívka dobíhala tramvaj, která stála na zastávce ve směru do centra. Nevšimla si přitom tramvaje, která jela z druhé strany. Ta ji srazila a na místě zabila. - více zde
Magistrát ani Dopravní podnik se nebudou před dokončením vyšetřování páteční nehody vyjadřovat k tomu, kdo ji zavinil.
"Dokud nebudou jasně známy výsledky vyšetřování policie a Drážní inspekce, je velice obtížné přejímat jakékoli nařčení, že někdo za dopravní nehodu může nebo něco zanedbal," řekl mluvčí magistrátu Jiří Wolf.