ZASTÁVKY, KTERÉ UŽ NEBUDOU NA ZNAMENÍ
Do letošního března museli Pražané dávat znamení na sto šedesáti zastávkách. Přes noc jich pak na seznam přibylo dalších sto čtyřicet tři. - více zde
Cestující si ale nezvykli mávat na zastávkách, které předtím byly stálé. V diskusních fórech si navíc stěžují na to, že řidiči často pouštějí upozornění na zastávku na znamení, až když kolem ní projíždějí. K nedorozuměním dochází i tehdy, když jedou dvě různé linky za sebou.
Dopravní podnik proto svůj krok přehodnotil a v téměř šesti desítkách zastávek budou autobusy opět zastavovat povinně. - seznam zastávek zde
"Snažíme se tato opatření přizpůsobit lidem. Cestující si přáli, aby v některých zastávkách autobusy normálně stavěly," řekl mluvčí Dopravního podniku Jan Svoboda. "Řidiči mají i v zastávkách, které na znamení zůstaly, přibrzďovat," dodal.
Jak si nenechat ujet autobusMusíte na autobus mávat, nebo by měl řidič na zastávce na znamení zastavit, i když klidně stojíte? Přepravní řád říká jasně: "V zastávkách na znamení musí cestující, který hodlá nastoupit, dát včas znamení zvednutím ruky. Cestující, který hodlá vystoupit, musí včas použít signalizační zařízení." Po březnovém rozšíření počtu zastávek na znamení měli řidiči povinnost zastavit, i když cestující nesignalizuje. To ale od nynějška zase neplatí. "Cestující musí dávat znamení. Výjimkou jsou dál případy, kdy cestující na zastávce evidentně nemůže dávat znamení, například nevidomí nebo lidé o berlích," řekl iDNES.cz Václav Jelínek z autobusového odboru DP. Další výjimka je, když jedou dva autobusy za sebou. "Druhý by měl zastavit, pro případ, že někdo bude přestupovat," upřesnil Jelínek. |
Jedno zastavení stojí korunu
Dopravce chtěl v březnu změnou režimu na zastávkách především ušetřit. "Autobus, který zbytečně zastavuje, spotřebuje při opětovném rozjíždění mnohem více nafty. Také se šetří životní prostředí," vysvětloval tehdy dopravní ředitel DP Petr Blažek.
Dopravní podnik vyčíslil, že jedno zastavení přijde zhruba na korunu. - více zde