Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha řeší, co s Libeňským mostem

  10:37aktualizováno  10:37
Dvě stě milionů korun je částka, kterou bude stát oprava Křižíkovy ulice, přilehlých ulic a nové podoby Karlínského náměstí. Koncem příštího roku navíc může zmizet Libeňský most - byl by nahrazen novým se čtyřmi jízdními pruhy, tramvajovou tratí i cyklostezkou.

První práce v Křižíkově ulici v Praze 8 skončí už v závěru letošního roku. Počáteční etapu druhé nejdůležitější dopravní tepny v Karlíně zahájila tento měsíc Technická správa komunikací (TSK).

"Po opravě kanalizačních vpustí, kterou provedla Pražská vodohospodářská společnost nákladem jeden milion devět set tisíc korun, se v polovině září rozběhly práce v úseku ulic Ke Štvanici a Prvního pluku," uvedl generální ředitel TSK Luděk Dostál s tím, že tato etapa opravy bude dokončena začátkem prosince.

Nová mozaiková dlažba
Křižíkova ulice a přilehlé komunikace získají po rekonstrukci novou podobu, která má podle informací TSK zvýšit bezpečnost silniční dopravy včetně chodců.

V celé ulici se částečně změní její příčné uspořádání, na jedné straně bude parkování podélné a na druhé šikmé. V křižovatkách budou zřízena nároží, která upraví délku přechodu na šest metrů a zároveň mají zamezit "černému parkování". Chodníky navíc získají novou mozaikovou dlažbu.

Ještě koncem září začnou práce v úsecích mezi Karlínským náměstím a Thámovou a Thámovou a Hybešovou ulicí. "Výběrová řízení na dodavatele staveb dalších etap zatím nebyla vypsána, protože například ještě není projednána urbanistická studie nové podoby Karlínského náměstí," dodal Dostál.

Čerpací stanice zmizí
Radnice Prahy 8 má už nicméně představu, co by se zde mělo změnit. "Obyvatelé by rádi toto místo viděli jako klidovou zónu. Zatím je jasné, jak upravíme park i komunikace, vedla by tudy cyklostezka. Navíc má z Karlínského náměstí zmizet čerpací stanice poblíž kostela," řekl předseda dopravní komise Prahy 8 Luděk Hoznauer.

Opravou Křižíkovy ulice by z ní však představitelé radnice osmé městské části neradi udělali jakousi dopravní tranzitní trasu mezi Prahou 3 a Prahou 9, kdy by si tudy řidiči zkracovali cestu. Proto se chystá dostavba Pobřežní ulice směrem k Libni.

Poté, co se v této oblasti prodloužením ulice vyřeší doprava, zde může začít i výraznější výstavba nových domů. Další stavební pozemky totiž vzniknou v Karlíně po dokončení zábran proti záplavám na Rohanském ostrově - mají být hotové příští rok.

"Stavět bude možné pouze v chráněném území před velkou vodou. Ve zbylé části Rohanského ostrova, který je velký zhruba jako Karlín, by měly být rekreační plochy, tedy park," uvedl starosta Prahy 8 Josef Nosek.

Vznikne i provizorní most?
Plánuje se také celková oprava Libeňského mostu, která by měla začít v druhé polovině příštího roku. Podle ředitele TSK Luďka Dostála je jednou z možností to, že se zbourá a postaví se jeho širší kopie.

"Výstavba by trvala asi rok a půl, přerušena by zde byla tramvajová doprava. Pro vedení sítí přes řeku by byl vybudován dočasný provizorní most," řekl Dostál.

Díky rozšíření by měl most čtyři jízdní pruhy, novou tramvajovou trať i cyklostezku. "Ještě před rokem dali památkáři souhlas. Nedávno se však ozvali a nyní existuje i návrh zapsat Libeňský most mezi kulturní památky," podotkl ředitel TSK. Zmínil, že v příštím roce čekají opravy i Štefánikův most.

Rekonstrukce Křižíkovy ulice

* úsek ulic Ke Štvanici - Prvního pluku - náklady 21,5 milionu korun, termín 13. 9. 2004 až 9. 12. 2004

* úsek Karlínské náměstí - Thámova - náklady 34,5 milionu korun, termín 29. 9. 2004 až 2. čtvrtletí 2005

* úsek ulic Thámova - Hybešova - náklady 35 milionů korun, termín 29. 9. 2004 až 2. čtvrtletí 2005

* úsek Karlínské náměstí - náklady podle předpoklad; 60 až 80 milionů korun, termín v roce 2005

* úsek ulic Křižíkova - Pernerova - náklady podle předpokladů 20 milionů korun, termín v roce 2005

* v celé Křižíkově ulici se částečně změní její příčné uspořádání, na jedné straně bude parkování šikmé, na druhé podélné

* celkové náklady na rekonstrukci se vyšplhají zhruba na dvě stě milionů korun

Libeňský most v Praze, který čeká rekonstrukce. (20. září 2004)

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda Nejvyššího soudu Pavel Šámal  (vlevo)  a ministr spravedlnosti Robert...
Pelikán chce změnit dosazování soudců. Ti tvrdí, že to omezí nezávislost

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán se pokouší dva měsíce před volbami změnit systém dosazování soudců. Způsob jejich přijímání je v Česku podle ministerstva...  celý článek

Doprava u vjezdu nového dálničního úseku D11 přes Kukleny v Hradci Králové je...
D11 stáhla kamiony ze „silnice smrti“, na kraji Hradce je klid před bouří

Dopravní situace v Hradci Králové-Kuklenách u vjezdu na nový úsek dálnice D11 připomíná klid před bouří. Podle místních je jen otázkou krátkého času, kdy ulici...  celý článek

Syrský uprchlický tábor Zátarí v Jordánsku (7. prosince 2014).
Miliony z Česka na pomoc Syřanům v uprchlických táborech v Jordánsku

Další miliony korun z České republiky zamíří na pomoc Jordánsku, kde v uprchlických táborech žije dlouhodobě více než milion lidí. Ti utekli z válčící Sýrie....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.