Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha pustí cyklisty s koly do nízkopodlažních tramvají

  14:48aktualizováno  14:48
Na pražské cyklisty čeká po prázdninách příjemné překvapení. S kolem budou moci i do některých tramvají. Dopravní podnik od září na zkoušku povolí cestování s bicyklem v nízkopodlažních tramvajích.

Cestující v tramvajích "Porsche" asi nebudou z cyklistů nadšeni. Kvůli nepříliš zdařilému řešení interiéru v nich zpravidla není k hnutí. | foto: MF DNES

Cestovat po Praze na kole není na mnoha místech jednoduché. Mezi ně patří například Smíchov. Ten je pro cyklisty prakticky neprůjezdný a dostat se třeba z Anděla na Kotlářku znamená, že lidé na kole se musí zařadit mezi auta na frekventované Plzeňské ulici.

Cyklisté tak nejen riskují, že je některý z nepozorných řidičů srazí, ale navíc se ještě nadýchají zplodin z výfuků aut.

Kola v tramvaji

Anděl - Kotlářka - Sídliště Řepy
Dejvická - Divoká Šárka
Malostranská - Petřiny
Nádraží Holešovice - Sídliště Ďáblice
Nádraží Modřany - Sídliště Modřany
Palmovka - Sídliště Ďáblice
Palmovka - Spojovací
Smíchovské nádraží - Sídliště Barrandov

To by se od letošního září mělo změnit. Společnost Ropid, která sestavuje jízdní řády v Praze, se rozhodla, že dovolí cyklistům v některých úsecích nastoupit do tramvaje i s bicyklem.

"Zkušební provoz začne 1. září a cyklisté budou moci pouze do nízkopodlažních spojů, které na jednotlivých linkách jezdí," uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal. Některé spoje jsou o víkendech výhradně nízkopodlažní.

Lidé, kteří jezdí po Praze na kole a chtějí si usnadnit cestu tím, že se kousek svezou tramvají, se však musí připravit na to, že do některých spojů se nedostanou.

Takzvanou absolutní přednost totiž budou mít rodiče s kočárky a vozíčkáři. Jakmile tedy bude na plošině stát maminka s kočárkem, cyklista má smůlu a bude si muset počkat na další spoj.

"Zkušební rozšíření přepravy kol v tramvajích bude průběžně vyhodnocováno. Samotní cyklisté svým chováním ovlivní, zda budou kola dál smět přepravovat v nízkopodlažních tramvajích," uvedl Drápal.

Pokud se budou množit stížnosti ostatních cestujících, cyklisté budou mít smůlu a do tramvaje už s kolem nebudou moct.

"Pokud se nesetkáme s častějšími stížnostmi nebo s jinými provozními problémy, bude možné povolit přepravu trvale," uvedl Tomáš Prousek z Ropidu.

V běžných tramvajích s vysokým podvozkem budou moct cyklisté i nadále vozit svá kola pouze po 20. hodině a jenom směrem ven z centra Prahy. - čtěte Pražské tramvaje pustily dovnitř i cyklisty s koly

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová kniha vydaná olomouckou filozofickou fakultou má ukázat mylnost stereotypů...
Kniha o slovenských Romech má bourat stereotypy i formou, čte se odzadu

Neobvyklou knihu vydala olomoucká filozofická fakulta. Shrnuje výsledky studie vědců zkoumající romské obyvatele čtyř slovenských vesnic a na příkladech...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ke zdravotním údajům Čechů se dostane kdokoliv ze zahraničí, varují Piráti

Legislativním procesem v tichosti prošla novela zákona, která zpřístupní zdravotní dokumentaci všech pacientů v České republice ze zahraničí. Upozornil na to...  celý článek

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.