Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha pustí cyklisty s koly do nízkopodlažních tramvají

  14:48aktualizováno  14:48
Na pražské cyklisty čeká po prázdninách příjemné překvapení. S kolem budou moci i do některých tramvají. Dopravní podnik od září na zkoušku povolí cestování s bicyklem v nízkopodlažních tramvajích.

Cestující v tramvajích "Porsche" asi nebudou z cyklistů nadšeni. Kvůli nepříliš zdařilému řešení interiéru v nich zpravidla není k hnutí. | foto: MF DNES

Cestovat po Praze na kole není na mnoha místech jednoduché. Mezi ně patří například Smíchov. Ten je pro cyklisty prakticky neprůjezdný a dostat se třeba z Anděla na Kotlářku znamená, že lidé na kole se musí zařadit mezi auta na frekventované Plzeňské ulici.

Cyklisté tak nejen riskují, že je některý z nepozorných řidičů srazí, ale navíc se ještě nadýchají zplodin z výfuků aut.

Kola v tramvaji

Anděl - Kotlářka - Sídliště Řepy
Dejvická - Divoká Šárka
Malostranská - Petřiny
Nádraží Holešovice - Sídliště Ďáblice
Nádraží Modřany - Sídliště Modřany
Palmovka - Sídliště Ďáblice
Palmovka - Spojovací
Smíchovské nádraží - Sídliště Barrandov

To by se od letošního září mělo změnit. Společnost Ropid, která sestavuje jízdní řády v Praze, se rozhodla, že dovolí cyklistům v některých úsecích nastoupit do tramvaje i s bicyklem.

"Zkušební provoz začne 1. září a cyklisté budou moci pouze do nízkopodlažních spojů, které na jednotlivých linkách jezdí," uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal. Některé spoje jsou o víkendech výhradně nízkopodlažní.

Lidé, kteří jezdí po Praze na kole a chtějí si usnadnit cestu tím, že se kousek svezou tramvají, se však musí připravit na to, že do některých spojů se nedostanou.

Takzvanou absolutní přednost totiž budou mít rodiče s kočárky a vozíčkáři. Jakmile tedy bude na plošině stát maminka s kočárkem, cyklista má smůlu a bude si muset počkat na další spoj.

"Zkušební rozšíření přepravy kol v tramvajích bude průběžně vyhodnocováno. Samotní cyklisté svým chováním ovlivní, zda budou kola dál smět přepravovat v nízkopodlažních tramvajích," uvedl Drápal.

Pokud se budou množit stížnosti ostatních cestujících, cyklisté budou mít smůlu a do tramvaje už s kolem nebudou moct.

"Pokud se nesetkáme s častějšími stížnostmi nebo s jinými provozními problémy, bude možné povolit přepravu trvale," uvedl Tomáš Prousek z Ropidu.

V běžných tramvajích s vysokým podvozkem budou moct cyklisté i nadále vozit svá kola pouze po 20. hodině a jenom směrem ven z centra Prahy. - čtěte Pražské tramvaje pustily dovnitř i cyklisty s koly

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš se raduje z vítězství ve volbách do Poslanecké...
Máme blízko k ODS, hnutí STAN i Pirátům, rozkrývá své plány Babiš

Šéf ANO Andrej Babiš už nechce vládu, jako je ta stávající, ve které sedí tři strany. To by považoval za ztrátu času. „My máme blízko k ODS, ke hnutí STAN i k...  celý článek

Dominik Feri slaví ve volebním štábu TOP 09. (21. října 2017)
Nejmladší poslanec Feri: Nepočítal jsem s tím, voliče nechci zklamat

V české Poslanecké sněmovně zasedne zatím nejmladší zákonodárce v historii. Je jím 21letý student Dominik Feri. Populární je hlavně mezi mladými lidmi, na než...  celý článek

Lobbista Tomáš Hrdlička (vlevo) hostem volebního studia iDNES.cz (21. října...
VIDEO: To nejlepší z volebního studia iDNES.tv

Server iDNES.cz přinesl ke sněmovních volbám 2017 sedmihodinové vysílání. Volební studio nabídlo řadu hostů v čele s bývalým prezidentem Václavem Klausem a...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.