Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha představila svůj nejmenší autobus, proplete se i Malou Stranou

  12:41aktualizováno  14:08
Radnice už podruhé představila autobus, který má Pražany vozit z Malostranského náměstí k nemocnici pod Petřínem. Linku chtělo město původně zprovoznit už v polovině loňského října, chyběl ale vhodný elektrobus. Poprvé sveze vůz za 6,5 milionu korun cestující ve středu.

Minibusová linka s číslem 292 má kapacitu třicet lidí. Pohodlně se usadí 10 cestujících, počítá se také s invalidním vozíkem. Malý vůz se bez problémů vejde do úzkých malostranských uliček a jezdit bude každých patnáct minut.

"Tato služba je jednou z nejlepších a v místě, kde ji opravdu potřebují. Nemocnice pod Petřínem byla poslední nemocnicí bez dopravní obsluhy," zdůvodnil zavedení nové linky starosta Prahy 1 Filip Dvořák.

Radnice novou linku a její potřebnost zhodnotí za rok, kdy by měla mít k dispozici ucelená data.

Elektrobusy budou zastavovat na čtyřech místech - na východní straně Malostranského náměstí u křižovatky s ulicí Mostecká, dále na západní straně náměstí u křížení s ulicí Nerudova, ve Vlašské ulici u odbočky do Šporkovy ulice a na parkovišti u nemocnice.

"V budoucnosti by mohly přibýt i další zastávky na znamení," dodal Dvořák.

Linka bude jezdit denně od 5:30 do 20:00 hodin. Spojení mezi nemocnicí a Malostranským náměstím zajistí dva autobusy. Jeden bude jezdit, druhý se bude mezitím nabíjet u nemocnice pod Petřínem nebo v garáži v Hostivaři. Na jedno nabití zvládne elektrobus v kopcovitém terénu ujet 70 až 80 kilometrů. Trasa měří necelé dva kilometry a minibus ji objede za den téměř šedesátkrát.

Petřínský kopec minibus zvládne

Podle mluvčího Dopravního podniku Ondřeje Pečeného nebude mít elektrobus s kopcem na Petřín problém. "Na trase už jsme mikrobus zkoušeli, dokonce včera, kdy bylo mimořádné počasí a hodně sněhu. Zkoušku zvládly mikrobusy bez problémů," uvedl mluvčí.

Radnice Prahy 1 už podruhé představila elektrobus, který bude jezdit na Petřín

Dva autobusy by podle Dopravního podniku měly kapacitu linky pod Petřín zcela pokrýt, i když se bude jeden z vozů zrovna nabíjet. "Dva autobusy na této lince stačí, je to krátká trasa," míní ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

Dopravní podnik plán na případnou náhradu elektrobusu při poruše zatím nemá. "Může se stát cokoliv a každý případ výluky je individuální. Zatím tedy žádné řešení nemáme," odmítl předjímat Pečený.

Nová linka vede kolem přísně střežené americké ambasády, oba minibusy proto mají kvůli bezpečnosti zaplombované podvozky a řídit je mohou pouze prověření pracovníci Dopravního podniku.

Linka měla začít jezdit už v polovině října. Dopravní podnik, který vyhrál výběrové řízení na provozování spoje, ale nesehnal vhodný elektrobus. Náhradní naftový minibus měl problém úzkými malostranskými uličkami projet a radnici se nezamlouval. Dopravní podnik nakonec sehnal elektrobusy v Itálii. - čtěte také Premiéra autobusové linky skončila ostudou

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Otevřená věznice Jiřice
VIDEO: V první otevřené věznici bydlí odsouzení v domcích a krmí klokany

U nápravného zařízení v Jiřicích na Nymbursku byla v pondělí představena první takzvaná otevřená věznice v České republice. Je to pilotní projekt, jehož cílem...  celý článek

Lubomír Zaorálek v debatě s Andrejem Babišem na festivalu Benátská! v Liberci...
Babiš ve vládě, to nesmíme dopustit, říká volební lídr ČSSD Zaorálek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek si neumí představit, že by se sociální demokracie ocitla v jedné vládě s šéfem ANO Andrejem Babišem obviněným kvůli dotaci...  celý článek

Zemřel válečný veterán Antonín Štícha. Za války spolupracoval s odbojem a...
Zemřel válečný veterán a účastník Pražského povstání Antonín Štícha

Zemřel válečný veterán Antonín Štícha, bylo mu 93 let. Za druhé světové války spolupracoval s odbojem a zapojil se do Pražského povstání. Do armády se...  celý článek

Volkswagen Caddy 1.9 TDi KLIMA
Volkswagen Caddy 1.9 TDi KLIMA

r.v. 2010, naj. 404 000 km, diesel
119 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.