Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha plánuje další tunely pro auta, povedou pod Dejvicemi či Libní

  12:26aktualizováno  12:26
Tunel Blanka nebude zřejmě jediným novým tunelem v Praze. Návrh územního plánu počítá s dalšími podzemními úseky silnic například pod Dejvicemi, Holešovicemi či Libní.

Nový územní plán počítá s novými tunely v Praze. (Ilustrační foto) | foto: Robert RambousekMF DNES

Vše nyní závisí na penězích. Magistrát nicméně plánuje, že tyto projekty by měly být hotovy v následujících 10 až 15 lety.

Tunel pod Dejvicemi uleví "kulaťáku"

Kruhový objezd na Vítězném náměstí v Dejvicích policisté považují za jednu z nejnebezpečnějších křižovatek v Česku. Je přetížená auty, do toho tramvaje a chodci - policie tu vyšetřuje zhruba stovku nehod každý rok.

Tunel pod Dejvicemi - od Vltavy z Podbabské ulice má silnice zmizet v tunelu a znovu se dostat na povrch až na křižovatce Šárecké a Evropské ulice. Naváže na obchvat Vítězného náměstí.

Tunel pod Dejvicemi - od Vltavy z Podbabské ulice má silnice zmizet v tunelu a znovu se dostat na povrch až na křižovatce Šárecké a Evropské ulice. Naváže na obchvat Vítězného náměstí.

Přetíženému náměstí má pomoci obchvat. Počítá s ním návrh územního plánu, který nyní mají na stole pražští zastupitelé a schválit by ho měli možná ještě letos.

Urbanisté nakreslili do mapy silnici, která odkloní auta jedoucí po Podbabské ulici u Vltavy až k právě budovanému silničnímu tunelu Blanka. Dopravní zatížení tak výrazně poklesne v ulici Jugoslávských partyzánů i na samotném Vítězném náměstí.

A kudy má obchvat vést, když je prakticky každý metr Dejvic zastavěný? Tunelem. Ten by začínal u železničního podjezdu v Podbabské ulici u zastávky autobusu Hydrologický ústav a dostal by se na povrch v parku v Šárecké ulici kousek před křižovatkou s ulicí Evropskou.

Za ní by vozidla pokračovala po nové silnici kopírující železniční trať až k Prašnému mostu.

Plánovaná výstavba se však nelíbí obyvatelům, kteří v okolí bydlí. A nikdo se jim nemůže divit. Tam, kde je dnes park a nedůležitá křižovatka, najednou povede hlavní tah, po němž budou jezdit všechna auta, která se budou chtít dostat z celého severozápadního okraje metropole do centra.

"Nešetrné zaústění u Evropské ulice, písčité podloží s prameny v okolí Kotlářky, problematický výduch na Hanspaulce," vyjmenovávají členové občanské iniciativy "Praha 6 ztrácí tvář", co místním vadí.

Magistrát se ale obává, že bez obchvatu by se situace na Vítězném náměstí po dokončení tunelu Blanka a dostavbě okruhu přes Suchdol ještě zhoršila.

Obchvatu se zřejmě dočkají i v Dolních Měcholupech

Kutnohorskou ulicí v Dolních Měcholupech projíždí denně dvacet tisíc aut. Je to záplava, která začne dusit obyvatele vilové čtvrti, jíž silnice prochází, časně ráno a přestane až v nočních hodinách. Nelze tu bezpečně ani přejít ulici, pokud se člověk nevydá na jeden ze dvou světelných přechodů.

Další nové cesty

návrh územního plánu

Spojení Zbraslavi a Radotína
Od křižovatky strakonické dálnice s ulicí Ke Krňovu mají auta jet po nové silnici směrem k Vltavě, tu překonat po mostě a napojit se na Karlickou ulici za Radotínem u nynějšího železničního přejezdu.

Obchvat Kunratic
Vídeňská ulice má obkroužit vilovou zástavbu Kunratic skrz průmyslovou zónu. Plánuje se i propojení Libušské a Vídeňské prodloužením Chýnovské ulice na Kamýku a zcela nová kapacitní silnice mezi Písnicí a dálnicí D1.

Dolním Měcholupům, ale i sousední Uhříněvsi se však má možná už brzy ulevit. Návrh nového územního plánu, který má začít letos nebo příští rok platit, totiž počítá s přeložením kutnohorské výpadovky tak, aby se auta vyhnula obytné zástavbě.

"O výstavbu obchvatu tady usilujeme už dvacet let. Silnice je celý den ucpaná, navíc se plánuje další výstavba domů v okolí, takže to naše martyrium by bylo ještě horší. V roce 2008 se nám podařilo obchvat prosadit, nyní se posuzuje, jaký bude mít silnice vliv na životní prostředí," upřesnil starosta Dolních Měcholup Karel Hagel.

Až bude Kutnohorská přeložena, Dolnoměcholupští si oddechnou i proto, že se do jejich čtvrti budou moci vrátit autobusy městské hromadné dopravy. Ty totiž Dopravní podnik kvůli nesnesitelným kolonám a velkým zpožděním odklonil přes sousední Horní Měcholupy.

"Spojení je tu nyní špatné. Lidé se nedostanou na polikliniku, na poštu," přitakal starosta.

Obchvat Dolních Měcholup - územní plán počítá s přeložkou Kutnohorské ulice. Ta se vyhne Dolním Měcholupům i Uhříněvsi. Navíc se plánuje přeložení Hornoměcholupské silnice a  prodloužení ulice Ke Kablu.

Obchvat Dolních Měcholup - územní plán počítá s přeložkou Kutnohorské ulice. Ta se vyhne Dolním Měcholupům i Uhříněvsi. Navíc se plánuje přeložení Hornoměcholupské silnice a prodloužení ulice Ke Kablu.

Od krčské nemocnice se pojede tunelem

Na obchvat čekají i obyvatelé Kunratic na jižním okraji metropole. Návrh územního plánu s ním počítá.

Přetížená Vídeňská ulice, která je hlavní spojnicí Jižní spojky se satelitními městečky v okolí středočeské Jesenice, nyní vede mezi vilkami. "Silnice se dostane mimo obytnou zástavbu a povede průmyslovou zónou až na Kunratickou spojku. Uleví se nám," popisuje starostka obce Ivana Kabelová.

Auta mají ve směru od krčské nemocnice vybočit ze stávající výpadovky u Zelených domků, zanoří se do nového tunelu a pak pojedou kolem skladů a výrobních hal.

Nová silnice by mohla pomoci i sousední Libuši, která je také přetížená auty.

Tunel by měl vzniknout i pod Holešovicemi

Územní plánovači však nehodlají zasáhnout do stereotypu motoristů jen na okraji Prahy. Nové silnice se plánují i přímo v centru města. Ve většině případů půjde o podzemní cesty. Tunel má procházet například pod Holešovicemi.

Tunel pod Holešovicemi - z Hlávkova mostu pojedou řidiči rovnou do tunelu, který se vynoří u bývalé holešovické elektrárny. Zde silnice naváže na nový Trojský most přes Vltavu. Za ním bude nájezd do tunelu Blanka.

Tunel pod Holešovicemi - z Hlávkova mostu pojedou řidiči rovnou do tunelu, který se vynoří u bývalé holešovické elektrárny. Zde silnice naváže na nový Trojský most přes Vltavu. Za ním bude nájezd do tunelu Blanka.

Auta do něj budou vjíždět přímo z magistrály za Hlávkovým mostem a vyjedou u nynějšího železničního mostu přes ulici U Výstaviště, kousek od bývalé holešovické elektrárny. Odtud budou moci řidiči projet přímo na nový Trojský most přes Vltavu a do právě budovaného tunelu Blanka.

Tunel má ulevit obyvatelům také Zenklovy ulice a ulice V Holešovičkách v Libni.

Tunely pod Libní - až bude dostavěn městský okruh mezi Pelc-Tyrolkou a Strašnicemi, plánuje se tunel k Liberecké ulici zhruba pod Zenklovou ulicí. Pod zem má jít i ulice V Holešovičkách.

Tunely pod Libní - až bude dostavěn městský okruh mezi Pelc-Tyrolkou a Strašnicemi, plánuje se tunel k Liberecké ulici zhruba pod Zenklovou ulicí. Pod zem má jít i ulice V Holešovičkách.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lékaři na demonstraci ve Žlebech na Kutnohorsku symbolicky pohřbili místní...
Zástupci lékařů a lékáren v Rozstřelu vysvětlí, proč se pustili do stávky

Praktičtí lékaři se chystají ve středu protestovat proti byrokracii a podfinancování praxí. K nim se připojí i lékárníci, aby upozornili na ohroženou...  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Zájemci o Hrad prozradili, jaké by chtěli pravomoci. Ohodnoťte odpovědi

Má hlava státu v Česku adekvátní množství pravomocí? Měly by jí přibýt? A o čem by prezident rozhodovat neměl? V šestém kole projektu Otázka pro prezidenta se...  celý článek

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
MANAŽER VÝVOJE – KOVOVÝROBA

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj
nabízený plat: 35 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.