Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha omezí zastávky na znamení. Lidé si stěžovali

  12:39aktualizováno  15:19
Pražané nemají rádi mávání na autobus a Dopravní podnik jim vyšel vstříc. Na jaře chtěl ušetřit a téměř zdvojnásobil počet zastávek na znamení. Lidé si ale stěžovali. Od září se tak pětapadesát zastávek vrátí do původního režimu.
Jedno zastavení autobusu stojí Dopravní podnik zhruba korunu.

Jedno zastavení autobusu stojí Dopravní podnik zhruba korunu. | foto: Martin Mráz

ZASTÁVKY, KTERÉ UŽ NEBUDOU NA ZNAMENÍ

Do letošního března museli Pražané dávat znamení na sto šedesáti zastávkách. Přes noc jich pak na seznam přibylo dalších sto čtyřicet tři. - více zde

Cestující si ale nezvykli mávat na zastávkách, které předtím byly stálé. V diskusních fórech si navíc stěžují na to, že řidiči často pouštějí upozornění na zastávku na znamení, až když kolem ní projíždějí. K nedorozuměním dochází i tehdy, když jedou dvě různé linky za sebou.

Dopravní podnik proto svůj krok přehodnotil a v téměř šesti desítkách zastávek budou autobusy opět zastavovat povinně. - seznam zastávek zde

"Snažíme se tato opatření přizpůsobit lidem. Cestující si přáli, aby v některých zastávkách autobusy normálně stavěly," řekl mluvčí Dopravního podniku Jan Svoboda. "Řidiči mají i v zastávkách, které na znamení zůstaly, přibrzďovat," dodal.


Jak si nenechat ujet autobus

Musíte na autobus mávat, nebo by měl řidič na zastávce na znamení zastavit, i když klidně stojíte? Přepravní řád říká jasně: "V zastávkách na znamení musí cestující, který hodlá nastoupit, dát včas znamení zvednutím ruky. Cestující, který hodlá vystoupit, musí včas použít signalizační zařízení."

Po březnovém rozšíření počtu zastávek na znamení měli řidiči povinnost zastavit, i když cestující nesignalizuje. To ale od nynějška zase neplatí. "Cestující musí dávat znamení. Výjimkou jsou dál případy, kdy cestující na zastávce evidentně nemůže dávat znamení, například nevidomí nebo lidé o berlích," řekl iDNES.cz Václav Jelínek z autobusového odboru DP.

Další výjimka je, když jedou dva autobusy za sebou. "Druhý by měl zastavit, pro případ, že někdo bude přestupovat," upřesnil Jelínek.


Jedno zastavení stojí korunu
Dopravce chtěl v březnu změnou režimu na zastávkách především ušetřit. "Autobus, který zbytečně zastavuje, spotřebuje při opětovném rozjíždění mnohem více nafty. Také se šetří životní prostředí," vysvětloval tehdy dopravní ředitel DP Petr Blažek.

Dopravní podnik vyčíslil, že jedno zastavení přijde zhruba na korunu. - více zde

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Inspektoři našli víc než třicet škol, kde většina žáků neodmaturuje

Inspektoři sledovali téměř půl roku tři desítky středních škol, na nichž mají žáci často problém se skládáním maturity – neúspěšných je většina. Ačkoli vedení...  celý článek

Policie dopadla Čecha, skrývajícího se 8 let v Thajsku
VIDEO: Thajsko deportovalo Čecha, který se tam osm let vyhýbal trestu

Policie vypátrala muže, který se přes osm let vyhýbal vězení za leasingové podvody. Dvaačtyřicetiletý muž byl v červenci dopaden v Thajsku a ve středu byl...  celý článek

Řidičský průkaz (ilustrační foto)
O řidičák přijdou nově i neplatiči alimentů za studenty do 26 let

Exekutoři budou moci zabavovat řidičské průkazy i neplatičům výživného za jejich studující děti do 26 let věku. Poslaneckou novelu exekučního řádu ve středu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.