Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praze hrozí, že nedostane dotaci sedm miliard na dostavbu metra A

  10:27aktualizováno  10:27
Pražský Dopravní podnik může přijít o dotaci na prodlouženou trasu metra A. Nesplnil totiž jednu z podmínek pro získání evropských peněz: změnil původní, komisi předložený projekt, v němž teď chybí některé slíbené stavby.

Vizualizace nové stanice Veleslavín, která bude součástí šestikilometrového prodlouženého úseku na trase A | foto: METROPROJEKT Praha a. s.

Dopravce například slíbil, že do zprovoznění nového úseku metra A bude v provozu autobusový terminál a záchytné parkoviště P+R na Dlouhé Míli na sídlišti Dědina, což požadoval posudek v rámci procesu EIA. Terminál měl být součástí rychlodráhy mezi Prahou a Kladnem s odbočkou na letiště (více o plánované rychlodráze čtěte zde).

Vizualizace: Mezi Prahou a Kladnem by měla vyrůst rychlodráha.

Plánovaná rychlodráha mezi Prahou a Kladnem

Tato podmínka je ale v příštích letech nesplnitelná. Dopravní podnik teď proto podle své mluvčí Moniky Lojínové hledá náhradní řešení. Terminál a parkoviště by tak mohly vzniknout u plánované stanice Veleslavín.

"V současné době se připravuje k realizaci dopravní terminál Veleslavín, který bude kromě autobusového terminálu obsahovat i více než 100 parkovacích míst P+R parkoviště. V rámci schvalovacího procesu žádosti o dotaci z Operačního programu Doprava je Evropská komise o hledání nového řešení průběžně informována," uvedla Lojínová.

Přitom to původně vypadalo, že kvůli chybějícím penězům záchytné parkoviště na Veleslavíně nebude (podrobnosti najdete zde). Na Dlouhé Míli se navíc počítalo s výrazně větším parkovištěm, které mělo nabídnout několik stovek parkovacích míst.

Stačí dodat informace a peníze budou, tvrdí ministerstvo

Podle ministerstva dopravy se Evropská komise žádostí Dopravního podniku o dotaci zabývá od loňského srpna. V prosinci byl schvalovací proces přerušen, protože komise měla k žádosti výhrady. Dopravce tedy žádost dopracoval a letos v březnu znovu předložil. Komise ale chtěla další upřesňující informace.

Vizualizace nové stanice Veleslavín, která bude součástí šestikilometrového

Vizualizace nové stanice Veleslavín

"Pokud Evropská komise dodatečné informace akceptuje, nemělo by nic bránit tomu, aby byla dotace na dostavbu metra A schválena," uvedl Roman Kluzák z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Stavba prodloužené trasy metra A bude stát zhruba 19 miliard korun. Dopravní podnik by rád z evropských peněz získal dotaci ve výši 7,4 miliardy korun. Na část výstavby si podnik půjčí také od Evropské investiční banky (o plánované půjčce od banky čtěte zde).

Nový úsek metra bude měřit přes šest kilometrů a měl by být zprovozněn v roce 2014. Jeho součástí budou čtyři nové stanice: Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Původně Praha plánovala vybudovat metro až na letiště v Ruzyni, ale kvůli nedostatku peněz trasu zatím zkrátila. Zastávka Dlouhá míle tak z plánu vypadla.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Hlavatý, šéf textilky Juta, která byla loni jedniškou na trhu. Dosáhla...
Kroužky vynesly šéfa Juty Hlavatého do Sněmovny, mandát senátora tím končí

Senátor za ANO Jiří Hlavatý se díky preferenčním hlasům stane poslancem. Poskočil z nevolitelného místa kandidátky na druhé. Zvolením do Sněmovny mu končí...  celý článek

Ústecký volební lídr ČSSD Jaroslav Foldyna v diskusním pořadu iDNES.cz...
Vedení ČSSD musí rezignovat, budoucnost má jen Chovanec, míní Foldyna

Na mimořádném sjezdu ČSSD by mělo rezignovat celé vedení, myslí si rebel sociální demokracie Jaroslav Foldyna. Jediný, koho si dál umí představit v čele...  celý článek

Předseda ODS Petr Fiala oslavuje zisk více než 11 procent hlasů ve volbách do...
Pravda a láska prohrály? Blogeři komentují volby

Jak interpretovat volební výsledky? Proč utrpěla ČSSD tak drtivou porážku? A jak se pravděpodobně zformuje vládní koalice? Přečtěte si, co si o tom myslí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.