Terminál navíc návštěvníkům Hradu umožní bezplatný přístup k informačním stránkám Pražského hradu, kde naleznou údaje o expozici a prohlídkách, aktuální nabídku výstav koncerty, či informace o historii.
Text mohou uživatelé psát prostřednictvím virtuální klávesnice na dotykovém displeji a kiosek bude fungovat na běžně dostupné telefonní karty.
"Od informačního terminálu očekáváme zlepšení služeb pro české i zahraniční návštěvníky - především ve snadné přístupnosti, šíři informací poskytovaných zdarma a v možnosti zacílit informace přesně dle požadavku návštěvníků,"řekla Dita Macháčková z tiskového oddělení Správy Hradu.
Dosud turisté mohli vedle množství tištěných materiálů využívat služeb živých a elektronických průvodců. Informační středisko na třetím nádvoří Hradu je jedním z návštěvnicky nejvytíženějších míst hradního areálu, kterým každoročně proudí přes milión platících návštěvníků a mnohonásobně více turistů.
Podobných terminálů by podle pilotního projektu mělo být do konce roku v České republice třicet.
Podobných zařízení, která umožňují s telefonní kartou přístup na internet, by do konce roku mělo být v republice třicet. (10. října 2001) |