Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha je zaplavena reklamami postavenými načerno

aktualizováno 
Praha - Městská pokladna přichází o desítky milionů korun, protože zástupci Prahy si nedokážou poradit s načerno postavenými reklamami. I když už několikrát slíbili, že tato zařízení budou likvidovat, situace se stále nemění. Na liknavost úředníků a radních si stěžují i zástupci billboardových společností, kteří se stále více cítí oklamáni. Od města si totiž pronajali legálně tři tisíce míst na reklamu za slib, že z těchto míst nepovolené reklamy zmizí.

"Narážíme na obrovské problémy, od města jsme se zatím žádné podpory nedočkali," říká Evžen Marek, ředitel společnosti Europlakat, jedné ze čtyř firem, které s městem smlouvu podepsaly.

Z vyjádření Marka vyplývá, že zástupci města neplní to, co ve smlouvě slíbili. "Doplácíme na svůj korektní postup. Zatímco my nemůžeme a ani si nedovolíme stavět reklamy načerno, jiné firmy to dělají a městu neodvádějí ani korunu. My žádáme přesně podle zákona o povolení postavit nosiče a často toto povolení ani nedostaneme. Při likvidaci reklamy načerno postupují zástupci města velmi pomalu, a mám pocit, že za poslední měsíce se tento stav nijak nezlepšil," stěžuje si šéf Europlakatu.

Odpovědný radní Miloš Máša přitom už před několika týdny slíbil, že přitvrdí. "Stanovili jsme postup, podle kterého budou nepovolená reklamní zařízení odstraňována. A to prostřednictvím firem, které zajišťují správu městských pozemků," uvedl Máša.

Likvidace ´černých´nosičů se ovšem dodnes nekoná. "Zatím jsme vyhlásili výběrové řízení na firmu, která bude tuto likvidaci provádět. Uvidíme, kdo se přihlásí, ale z vlastní zkušenosti víme, že je to velmi složitá a obtížná činnost," tvrdí Jan Sedláček, zástupce ředitele Technické správy komunikací, která spravuje část městského majetku.

Tajemník magistrátu Zdeněk Zajíček připustil, že město jen obtížně zvládá tyto problémy. "I když vybereme firmu na likvidaci reklam načerno, budeme ve složité situaci. Tato činnost nás bude stát mnoho peněz," uvedl Zajíček. Přesto slíbil, že přístup města se zlepší. "Nezbývá nám nic jiného než tuto reklamu vymýtit. Bude to drahé, ale nejdůležitější ze všeho je, abychom nastolili konečně pořádek," říká tajemník, který si nemyslí, že by se zástupci města dopustili chyb.

Ředitel bilboardové společnosti EuroAWK Jaroslav Hanika upozorňuje, že městu se tento tvrdý postup vyplatí. "Nečeká je lehká práce, ale určitě na ní neprodělají. Město se dočká velkých příjmů z legálně umístěné reklamy," konstatuje.

 

Billboard postavený načerno na Smíchově v Praze 5 (3. srpna 2000)

Billboard postavený načerno u hotelu Hilton v Praze 8 (3. srpna 2000)

Billboard postavený načerno v Praze 7 na Štvanici (3. srpna 2000)

Billboard postavený načerno v Praze 7 na Štvanici (3. srpna 2000)

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Ztráta času i peněz. Nikoho nám neposílejte, žádají firmy úřady práce

Hledat nové zaměstnance na úřadech práce je pro podniky v době rekordně nízké nezaměstnanosti ztráta času i peněz. V dlouhodobé evidenci úřadů zůstávají...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se svým mluvčím Jiřím Ovčáčkem na tiskové konferenci na...
Zeman nehodlá počítat peníze za výjezdy do kampaně. Úřad to vidí jinak

Prezident Miloš Zeman bude i po vyhlášení volby hlavy státu pokračovat ve výjezdech do krajů, ale peníze utracené za ně přitom nehodlá započítávat do limitu...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.