Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha dovolí taxíkům jezdit v pruzích pro autobusy

  12:57aktualizováno  12:57
Pražský magistrát pustí taxikáře do pruhů, které byly až dosud vyhrazeny výhradně autobusům hromadné dopravy. Nová pravidla se prozatím zkoušejí v ulicích V Holešovičkách a na Strakonické do odbočky k lihovaru. Výhody ale mohou využívat jen taxi se žlutým lakem a mladší osmi let.
Pražský magistrát chce pustit taxikáře do pruhu pro autobusy.

Pražský magistrát chce pustit taxikáře do pruhu pro autobusy. | foto: MF DNES

"Do konce března budeme ověřovat, jestli taxíky nenaruší plynulost městské hromadné dopravy. Teprve pak můžeme uvažovat i o tom, že pro ně uvolníme také další vyhrazené pruhy," naznačil náměstek primátora Rudolf Blažek a rozhodně popřel informace Lidových novin, že by chtěl taxíkům uvolnit i některé části tramvajových kolejí: "O tom teď v žádném případě neuvažujeme."

Taxi = autobus pro jednoho pasažéra

Bylo těsně po prvomájových oslavách roku 2007. Pražští radní, kteří měli krátce po volbách plno plánů, zvažovali, že by taxikářům uvolnili ruce na volantech.

Přednost pro taxíky

Návrh taxislužeb

Tramvajové pásy
Smetanovo nábřeží, most Legií, Chotkova do centra, Jindřišská, Havlíčkova, Dlážděná, Ječná směr do centra, M. Horákové, Sokolovská

Autobusové pruhy a další úseky
průjezd z ulice Na Příkopě na nám. Republiky a do Hybernské, U Nemocnice, Na Pankráci, Modřanská rampa, Vrchlického, Nádražní v úseku Moulíkova - U Královské louky, Nádražní - Štefánikova (průjezd pěší zónou), V Holešovičkách do centra, M. Horákové v úseku Tychonova - U Vorlíků směr Veletržní, V Holešovičkách, Zenklova, Čimická, Hornátecká

Zdroj: www.aaataxi.cz

Pokud by se šoféři podřídili městské vyhlášce - opatřili si větší a novější auta ve žluté barvě - vpustili by je do pruhů vyhrazených autobusům, a dokonce i na tramvajové pásy.

"Mám připraven návrh, jak by se to dalo udělat. Týkalo by se to jen řidičů, kteří mají ve voze klienta, neudělali přestupek a mají v pořádku všechny náležitosti podle vyhlášky hlavního města," sliboval tehdy náměstek primátora Rudolf Blažek.

A ejhle - po dvou letech není Blažek z nápadu zrovna nadšen. "Teď o něčem takovém magistrát neuvažuje," dušoval se včera.

Přitom pražští taxikáři by takové rozhodnutí jen uvítali. Tvrdí, že by nakonec byli spokojení především zákazníci a také že by se Praha přiblížila evropským metropolím.

"Devadesát procent z nich povoluje taxíkům jízdu v pruzích MHD, polovina je pouští i na koleje," přitakávali si jednatel AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička i Patrik Altman z Dymo Taxi.

To Blažek ani nepopřel, pro něj je taxík také autobus pro jednoho cestujícího. "Je to varianta veřejné dopravy, jenže nejdřív je třeba testovat, zda nebudou taxíky bránit plynulosti MHD v autobusových pruzích. Až pak bude prostor na další rozšiřování," podotkl náměstek.

Obtíží, které by na přecpaných křižovatkách mohly zavinit taxíky na kolejích, se bojí i dopravní experti. Třeba bývalý policista Stanislav Huml. "Zvýhodnění v autobusových pruzích je v pořádku, ale na koleje bych je nepouštěl," zamyslel se Huml.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš při volební superdebatě iDNES.cz a MF DNES v...
Babiš pomocí státu ničil oponenty, tvrdí Zaorálek. Výmysl, opáčil šéf ANO

Podle volebního lídra ČSSD Lubomíra Zaorálka jsou v Česku pomocí zajišťovacích příkazů likvidovány firmy, které jsou konkurencí pro podnikatelské aktivity...  celý článek

Inzerce TOP 09 na titulní straně pražského deníku Metro (17. října 2017)
TOP 09 varuje v závěru kampaně fiktivními zprávami o Klausovi i Babišovi

Přesvědčit voliče ještě na poslední chvíli fiktivními zprávami o soupeřích se rozhodla opoziční TOP 09. A tak si v Praze čtenáři deníku Metro mohli v úterý na...  celý článek

Zemědělci na polích u Mikulova zavlažují úrodu.
Vědci zkouší na Břeclavsku lék na sucho, inspirovali se v Izraeli

Odborníci budou v Přítlukách na Břeclavsku testovat, jak zadržet vodu v krajině a zpomalit její odtok. Obec se dostala mezi šest lokalit vybraných po celé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.