Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha chystá síť příměstských rychlodrah

  11:28aktualizováno  11:28
Praha - Novou síť rychlých železnic chtějí na nynějších tratích zřídit České dráhy v Praze a okolí. Tak jako v Berlíně nebo Vídni jezdí S-Bahn, v Paříži rychlodráha RRE, tak Praha bude mít Metropolitní dopravní linii. Základních tras bude šest a každá z nich bude mít svou barvu. Jednotlivé tratě mají být dokončeny do šesti let. Nejdůležitější akcí bude rozšíření trasy Praha - Kladno na dvě koleje.

"Tratě, které požadavkům rychlodráhy nevyhovují, budeme upravovat. Tak jako tu z Prahy do Kladna," řekl ředitel Českých drah Dalibor Zelený. Ta by pak měla být napojena na ruzyňské letiště.

Podle Zeleného nemusí mít lidé strach, že by na této trati platili vysoké ceny za jízdenky. "Mezi Prahou a Kladnem by platili stejně jako v jiných vlacích anebo v ostatních spojích městské dopravy. Ti však, co by jezdili z letiště, dají za jízdenku daleko víc," řekl.

Vedení drah připravuje výstavbu nových a rozsáhlou rekonstrukci nynějších železničních tratí. Už v příštím roce bude opravena trať mezi Bubenčí a Kralupy nad Vltavou, která by měla umožnit jízdu více vlaků než dosud.

Do dvou let by měly být postaveny další tratě mezi důležitými pražskými stanicemi. Spojení mezi Hlavním nádražím, Libní a Vysočany bude dvojkolejné, nově postaví stavební firmy dvojkolejnou trať mezi Masarykovým nádražím a Vysočany.

V hlavním městě zřídí dopravce také některé nové stanice - počítá se s Podbabou, kde by byla přestupní stanice s návazností vlaků na tramvaje a autobusy, se zastávkou v Běchovicích a stanicí na Vyšehradě.

V budoucnu také chtějí České dráhy a organizátor Pražské integrované dopravy ROPID zkrátit intervaly u příměstských vlaků z šedesáti a třiceti minut na patnáct minut ve špičce. Z okrajových pražských nádraží se do centra dojede asi za patnáct minut.

Podle šéfa ROPID Jiřího Prokela by tak spoje navazovaly v přestupních stanicích, takže z Dejvic by se lidé dostali rychle přes Masarykovo nádraží do Běchovic.

Už nyní na železnicích v okolí Prahy platí jízdenky pražské městské dopravy. Zatímco na časové kupony se může jezdit na všech tratích, lístky na kratší dobu je možné použít jen na některých.

"Do konce roku budou všechny stanice na trati z Prahy do Milovic vybaveny přístroji na označování jízdenek, v příštím roce i stanice ve směru Kralupy nad Vltavou. Lidé tak budou i na těchto tratích jezdit na jízdenky, které se označují časem začátku cesty," sdělil Prokel.

České dráhy v nejbližších letech rovněž nakoupí asi třicet nových souprav pro předměstské vlaky.

I když vyšehradské nádraží patří mezi secesní památky, železničáři tuto budovu pronajali, jako by šlo o zcela nevýznamný objekt. Zkomplikovali tak život i novému nájemci. (3. února 2002)

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bohuslav Sobotka a Pavel Bělobrádek sledují vystoupení Miroslava Kalouska při...
GLOSA: Čtyři roky vládní nudy a rekordní zájem o parlament

Do říjnových sněmovních voleb se přihlásilo v celé zemi 31 stran a hnutí, tedy asi o třetinu více než před čtyřmi lety. Proč ten zvýšený zájem o parlament po...  celý článek

Politolog a historik žijící v USA Igor Lukeš hostem diskusního pořadu Rozstřel.
Trump ohrožuje světovou bezpečnost, řekl historik Lukeš v Rozstřelu

Prezident Donald Trump záměrně polarizuje společnost, jak ukázal během svých dvou vystoupení k násilnostem ve virginském Charlottesville. Hlava USA zároveň...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.