Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha chce od května pustit část taxíků do pruhů vyhrazených MHD

  10:54aktualizováno  10:54
Každé ráno dlouhé kolony aut a parkoviště přetékající odstavenými automobily. To by se mělo alespoň částečně změnit. Praha se pokusí vyjít vstříc pohodlným cestujícím, kteří nechtějí vyměnit taxík za autobus. Vybrané vozy taxislužby vpustí do pruhů vyhrazených MHD.
Stejný systém funguje třeba v Londýně a privilegovaný pruh mají taxíky také v Paříži při cestě z letiště. Ilustrační foto.

Stejný systém funguje třeba v Londýně a privilegovaný pruh mají taxíky také v Paříži při cestě z letiště. Ilustrační foto. | foto: MF DNES

"Týkalo by se to jen řidičů s klientem ve voze, kteří neudělali přestupek a mají v pořádku všechny náležitosti podle městské vyhlášky," zdůrazňuje náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS), který se chystá předložit tento návrh kolegům radním už dnes.

Pokud nebude rada proti, vyjedou šoféři, kteří si nejpozději před osmi lety opatřili nové žluté, klimatizované taxi, už v průběhu května.

Výsada jako v Londýně

Praha se takovou změnou nestane žádným evropským průkopníkem - stejný systém funguje třeba v Londýně a privilegovaný pruh mají taxíky také v Paříži při cestě z letiště.

"Devadesát procent evropských metropolí povoluje taxíkům jízdu v pruzích MHD. Zákazník tak sice stráví v taxíku méně času, a proto zaplatí méně, ale nakonec ho bude používat častěji. A nechá doma vlastní auto," je přesvědčen jednatel firmy AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička.

Taxíky v pruzích MHD nebudou ničím nevídaným ani v Praze. Od letošního února jim úředníci na zkoušku povolili vjezd do ulice V Holešovičkách ve směru do centra a na Strakonické do odbočky k smíchovskému lihovaru.

"Po čtvrtroce zkušebního provozu se ukázalo, že na silnicích dopravní kalamita nenastala a autobusové linky nenabíraly kvůli autům taxislužby žádná zpoždění," je Blažek spokojen s tříměsíčním testem.

Taxi na kolejích? Zatím ne

Taxikáři původně počítali i s tím, že vjedou také na tramvajové pásy, například na Smetanově nábřeží, v Jindřišské, Havlíčkově či Dlážděné. Takový nápad však město zatím zavrhlo. "Technicky to totiž není možné," vysvětluje Blažek.

A proti byla od začátku i pražská dopravní policie, jak potvrzuje její šéf Pavel Švrčula. "Tramvaje se řídí jinými světelnými signály a mají ze zákona přednost. Určitě by to nebylo bezpečné a na křižovatkách by hrozilo plno kolizí," myslí si Švrčula.

přednost

Kdo může jezdit v pruzích vyhrazených pro MHD

- Pouze taxík se zákazníkem
- Taxi žluté barvy
- Vůz mladší osmi let
- S funkční klimatizací ve výbavě
- Auto minimálně nižší střední třídy

Zdroj: magistrát







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka přichází na středeční schůzi vlády ve Strakově...
Minimální mzda vzroste na 12 200 korun, rozhodla Sobotkova vláda

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Vláda koupí a nechá zbourat vepřín v místě, kde za války trpěli Romové

Vepřín v Letech u Písku zmizí. Vláda se jednomyslně rozhodla koupit ho a zbourat. „Není důstojné, aby na místě, kde zemřelo několik set obyvatel, z toho dvě...  celý článek

Ostrý provoz na dálnici D11 u Hradce Králové (21.8.2017).
Na novém úseku dálnice u Hradce začal ostrý provoz, D11 teď měří 90 km

Silničáři otevřeli před patnáctou hodinou nový tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Stalo se tak 39 let poté, co celé dílo začalo růst od Prahy....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.