Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha bude lákat turisty kampaní za 80 milionů a starším klipem s Kuchařovou

  16:41aktualizováno  16:41
Praha se kvůli globální krizi potýká s úbytkem turistů. Přilákat je chce velkou reklamní akcí. "Takhle masivní kampaň ještě neměla," řekl iDNES.cz radní Milan Richter. Metropoli bude ve světě propagovat kromě webu i starší spot s modelkami Němcovou a Kuchařovou, který odborníci příliš nepochválili.

Záběr z reklamního klipu. Dopravní letadlo prolétá nebezpečně nízko nad Stavovským divadlem. | foto: iDNES.cz

Padesát milionů půjde na televizní a internetovou propagaci, dalších třicet podpoří prezentaci Prahy třeba na světových veletrzích.

Ve světových zpravodajských kanálech se objeví rok starý spot s modelkami Petrou Němcovou a Taťánou Kuchařovou. Praha se tu představuje jako luxusní město.

Praha použije loňský klip i kvůli načasování kampaně. "Z časového hlediska nejsme schopni připravit nový," vysvětlil Richter. Spot považuje za úspěšný, což dokládá cenou poroty, již získal na Tour Region Film.

V této české soutěži turistických reklamních spotů zápolilo dílko nazvané "An Unforgetable Experience" (Nezapomenutelný zážitek) například se snímky Krásná - Dědina pod Lysou horou či Vítejte na Holešově. 

Odborníci, které loni oslovila MF DNES, vytýkali klipu určenému pro stanici Fashion TV, že Prahu ukazuje v nudných kompozicích, že jí chybí život, ruch a atmosféra.

"Do Prahy by to možná mohlo přilákat jen lidi se smyslem pro humor, kteří by klip pochopili jako parodii," podotkl tehdy autor reklamních šotů a hudebních videoklipů Jakub Kohák. Letos už je shovívavější a říká, že klip může turisty do Prahy nalákat. "V televizi se pouštějí horší věci," poznamenal.

Naopak analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek neshledal žádné výrazné rozdíly mezi naším a zahraničními klipy. - čtěte Reklama metropole je mizerná, tvrdí režiséři

Praha se představuje jako město luxusu

Praha bude lákat Evropany i Číňany

Internetová verze kampaně bude mít novou tvář, na starosti ji bude mít agentura M. I. P. Group. "Bude zaměřená na lidi ve věku nad třicet let, lépe postavené, kteří si samostatně vydělávají," řekla iDNES.cz marketingová ředitelka Helena Vonková. Cílovou skupinou budou evropští turisté, ale i Korejci a Číňané.

Agentura se bude snažit získat prostor v televizích, jako je CNN, National Geographic, BBC nebo EuroNews. Bannery se objeví třeba na Facebooku, tištěná reklama v časopisech leteckých společností, které dostávají pasažéři během letu.

Taťána Kuchařová a Milan Richter Kampaň poběží od října do prosince, tedy v době, kdy do metropole přijíždí nejméně turistů. "Termín zvolili odborníci v rámci poradního sboru magistrátu," uvedl radní pro kulturu a cestovní ruch Richter s tím, že nejde o zacílení na silné turistické období, ale o imageovou kampaň. "Chceme, aby už nebyla braná jako město piva, ale že nabízí něco víc," uvedl Richter.

Osmdesát milionů chce magistrát uhradit z peněz vybraných z lázeňských a rekreačních poplatků a také z poplatků za ubytování.

Podle Richtera si zatím Praha co do počtu turistů stojí oproti Berlínu nebo Vídni velmi dobře. "Vídeň má rozpočet na propagaci přibližně stejný, kolem čtyřiceti milionů. Ale eur. Úspěch Prahy je nevídaný," domnívá se radní.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman a jeho žena Ivana volili v Praze na Lužinách v ZŠ...
Volil jsem Čecha, řekl Zeman. Šanci dá tomu, kdo dostane nejvíc hlasů

Prezident Miloš Zeman volil v pátek v podvečer spolu se svou ženou Ivanou v Praze na Lužinách. „Volil jsem Čecha," řekl prezident poté, co odvolil. Možná i...  celý článek

Bývalý prezident Václav Klaus a jeho manželka Livia Klausová odvolili na Praze 8
Klaus volil svého syna Václava. Poprvé v životě dal preferenční hlas

Bývalý prezident Václav Klaus svoji volbu vůbec netajil. „Prvně v životě jsem dal preferenční hlas. Tentokrát nám to usnadnil náš syn,“ řekl v pátek, když i se...  celý článek

Volební superdebata iDNES.cz a MF DNES v pražském hotelu InterContinental. (10....
ANALÝZA: Kudy se Česko může vydat, až rozhodnou voliči

Už teď je pravděpodobné, že změť různých názorů zaznívajících z Poslanecké sněmovny bude po volbách ještě o něco pestřejší než dosud a že ve Sněmovně může být...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.