"Kolem čtvrt na dvanáct bylo zjištěno první ohnisko u trati u sídliště Plzeň- Skvrňany. Pak se zjišťovala další a na trati musel být omezen provoz," potvrdilvedoucí dispečer Českých drah v Plzni Zdeněk Blažek.
Nejhorší situace byla podle hasičů na pětikilometrovém úseku trati mezi Bdeněvsí a Plešnicemi. Některá z jedenácti ohnisek byla v těžko přístupném terénu.
"S požárem bojovali plzeňští profesionální hasiči, profesionálové Českých drah a dobrovolní hasiči z Města Touškova, Nýřan a Tlučné. Po čtrnácté hodině měli všechna ohniska pod kontrolou," řekl František Vaško z krajského ředitelství hasičů v Plzni.
Vagon, který ohnivou spoušť způsobil, odbrzdili až železničáři v Plešnici. I přesto vůz dál zlobil a při další cestě zapálil trávu před nádražím u nedalekých Pňovan, kde byl nakonec definitivně odstaven.
"K prvnímu požáru u trati jsme vyjížděli po jedenácté dopoledne. Zpátky na základnu jsme se vrátili až po šestnácté hodině," řekl velitel směny plzeňských hasičů Michal Pathy.
Šest hasičských jednotek mělo k dispozici sedm cisteren. Při hašení musely být z bezpečnostních důvodů v úseku, kde hasiči zasahovali, troleje bez elektřiny.
"Nákladní doprava stála, osobní vlaky měly zpoždění. Jeden měl 63 minut, jeden 42 a další asi dvacet minut. V Plzni na některé čekaly další přípoje," informoval Blažek.
S ohněm v lesích ještě bojovali hasiči u Ejpovic na Rokycansku, v Krsech a Tlučné na Severním Plzeňsku.