Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Požár poničil trať do Ústí hůř, než se čekalo. Oprava potrvá do pondělí

  11:38aktualizováno  13:00
Na železniční trati z Prahy do Kralup a dále do Ústí a Německa přetrvávají problémy kvůli požáru skříně napájecího zařízení. Poškození je horší, než se původně čekalo, bude nutné vyměnit celé zabezpečovací zařízení. Opravy mají trvat do příštího pondělí. Zatím stále nejezdí některé osobní vlaky.

Ilustrační foto | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

Následky čtvrtečního požáru ve skříni napájecího zařízení u Roztok u Prahy stále přetrvávají (původní článek čtete zde).

"Ranní rychlík do Prahy tam měl asi deset minut zpoždění. Některé osobní vlaky v té trase jsou stále ještě odříkány, nejel třeba vlak v 7:41, v 8:11 pak ano. Odřeknutí se týká některých osobních vlaků ve špičce," popsal iDNES.cz mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Na čištění částí zabezpečovacího zařízení pracovali technici Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) bez přestávky přes víkend.

INFORMACE O VÝPADKU

Které vlaky na zasažené trati nejezdí? Jak velká zpoždění mají ostatní? Podívejte se na web ČD

Cestujícím je k dispozici informační linka +420 840 112 113.

Zpoždění vlaků můžete též přehledně sledovat zde.

"V pátek večer se podařilo zprovoznit přivolávací návěsti, což byla jedna z hlavních podmínek, aby se ulevilo dopravě. Vlaky by teď měly jezdit téměř všechny, zatím s omezením rychlosti," řekl iDNES.cz Tomáš Drvota ze SŽDC.

Během čištění a oprav ale vyšlo najevo, že zabezpečovací zařízení (to se stará například o správný chod semaforů) je poškozené hůř, než technici SŽDC původně čekali.

"V neděli odpoledne bylo definitivně rozhodnuto, že současné zařízení je tak poškozeno, že není možné ho repasovat. Teď bude nasazeno zařízení provizorního typu. Toto provizorní řešení by mohlo pomoci plně zprovoznit trať nejdříve za týden, tedy v pondělí," řekl Drvota. Na nádraží v Roztokách ale bude více práce.

Dodavatel: Do pondělka? To bude těžké

Podle mluvčího dodavatelské firmy AŽD Praha Jiřího Dlabaji je pondělí spíš přání než realistický odhad. "Zařízení poškodily zplodiny smíchané s kyselinou z baterií, hořelo tam 40 minut. Náhradní zabezpečovací zařízení se musí nastavit, aby odpovídalo stanici Roztoky, musí se udělat nové kabely... Budeme se snažit, aby se primárně podařilo zprovoznit hlavní koleje 1 a 2 a kolej 3 pro příměstskou linku," řekl iDNES.cz Dlabaja.

Nádraží v Roztokách se zatím podařilo přizpůsobit tak, aby tam vlaky mohly projíždět čtyřicetikilometrovou rychlostí - o víkendu to bylo deset kilometrů za hodinu. Mimo provoz zatím zůstávají výstrahy na čtyřech přejezdech. Vlaky je projíždějí pomaleji, je před nimi dopravní značka Stůj - dej přednost v jízdě.

Součástí nového zabezpečovacího zařízení bude i autoblok, tedy nástroj na zastavení vlaku na dálku, pokud by vjel do špatného úseku. Dosud zde autoblok fungoval odděleně.

Železniční trať mezi Prahou a Děčínem.

Železniční trať mezi Prahou a Děčínem

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.