Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pouhé trestání řidičů bezpečí na silnicích nezajistí

  14:08aktualizováno  14:08
Vláda schválila novelu zákona č.361 o provozu na pozemních komunikacích, která zavádí tzv.bodový systém. Cílem je zvýšit bezpečnost na silnicích, kde ročně umírá neuvěřitelných 1300 lidí ročně. Podobné bodové systémy fungují i v jiných zemích Evropy. Nicméně v podmínkách České republiky nevyřeší téměř nic.

Tato změna bude stát daňové poplatníky nemalé peníze. Výsledkem bude pouze větší korupce v řadách policie, nikoliv menší počet nehod či usmrcených lidí. Kolik bude stát nezapsání trestného bodu ? Zcela jistě se bude jednat o částku vyšší než je tomu v současnosti, kdy bodový systém neexistuje. Právě proto se nabízí otázka: Nenahrává se tímto zákonem korupci ještě více? Korupci policistů nelze nikdy zcela zabránit. Je ale přece možné policisty kontrolovat. Nabídnout úplatek a podlehne-li policista pokušení, rázně toto řešit.

Bezpečnost na silnicích se dá zlepšit hlavně jinými metodami. Příkladem nám může být Velká Británie, kde je dlouhodobě nejmenší nehodovost v přepočtu na počet automobilů. Jak toho bylo dosaženo? Především investicemi do infrastruktury, konkrétně budováním kruhových objezdů namísto klasických křižovatek, budováním mimoúrovňových křížení se železnicí namísto přejezdů, řešením přechodů pro chodce podchody, budováním ostrůvků u přechodů, které se nacházejí na čtyřproudových komunikacích, instalací reflexního značení jízdních pruhů viditelných ve tmě. Počet automobilů na silnicích každoročně vzrůstá.

Co je ale znepokojivější: stoupá počet tranzitujích těžkých kamionů, které ve velké míře poškozují naše silnice. Co se s tím dá dělat? Větší poplatky za průjezd přes naše území,  vážení kamionů na hranicích, přesun těchto nákladů na železnici. Silnice jsou často ucpané, přitom železnice, které patří státu bojují o zakázky. Přitom právě vláda má v rukou nástroj, kterým může  poměr přepravy zboží silnice-železnice usměrnit. Peníze za výběr poplatků od tranzitujících kamionů a ušetřené peníze, které musíme každoročně  vynaložit na údržbu poškozených silnic po kamionech můžeme potom použít na investice do bezpečnější infrastruktury.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman se svým mluvčím Jiřím Ovčáčkem na tiskové konferenci na...
Zeman nehodlá počítat peníze za výjezdy do kampaně. Úřad to vidí jinak

Prezident Miloš Zeman bude i po vyhlášení volby hlavy státu pokračovat ve výjezdech do krajů, ale peníze utracené za ně přitom nehodlá započítávat do limitu...  celý článek

František Ringo Čech ukazuje zatím svůj poslední obraz. Je nazvaný Smrt...
Miloše bych neodmítl, říká ke své kandidatuře František Ringo Čech

Vedení Strany práv občanů před dvěma týdny rozhodlo, že jejich superlídrem do podzimních voleb bude hudebník František Ringo Čech. O pomoc ho prý požádal...  celý článek

Požár v panelovém domě v Plzni na Košutce zřejmě způsobila powerbanka. (22. 8....
Hasiči evakuovali čtyřicet lidí, noční požár způsobila powerbanka

Tři hasičské jednotky vyjely v noci k požáru panelového domu v Plzni na Košutce. Černý kouř vyhnal z bytů čtyřicet lidí, lékaři ošetřili dvě ženy. Požár...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.