Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pouhé trestání řidičů bezpečí na silnicích nezajistí

  14:08aktualizováno  14:08
Vláda schválila novelu zákona č.361 o provozu na pozemních komunikacích, která zavádí tzv.bodový systém. Cílem je zvýšit bezpečnost na silnicích, kde ročně umírá neuvěřitelných 1300 lidí ročně. Podobné bodové systémy fungují i v jiných zemích Evropy. Nicméně v podmínkách České republiky nevyřeší téměř nic.

Tato změna bude stát daňové poplatníky nemalé peníze. Výsledkem bude pouze větší korupce v řadách policie, nikoliv menší počet nehod či usmrcených lidí. Kolik bude stát nezapsání trestného bodu ? Zcela jistě se bude jednat o částku vyšší než je tomu v současnosti, kdy bodový systém neexistuje. Právě proto se nabízí otázka: Nenahrává se tímto zákonem korupci ještě více? Korupci policistů nelze nikdy zcela zabránit. Je ale přece možné policisty kontrolovat. Nabídnout úplatek a podlehne-li policista pokušení, rázně toto řešit.

Bezpečnost na silnicích se dá zlepšit hlavně jinými metodami. Příkladem nám může být Velká Británie, kde je dlouhodobě nejmenší nehodovost v přepočtu na počet automobilů. Jak toho bylo dosaženo? Především investicemi do infrastruktury, konkrétně budováním kruhových objezdů namísto klasických křižovatek, budováním mimoúrovňových křížení se železnicí namísto přejezdů, řešením přechodů pro chodce podchody, budováním ostrůvků u přechodů, které se nacházejí na čtyřproudových komunikacích, instalací reflexního značení jízdních pruhů viditelných ve tmě. Počet automobilů na silnicích každoročně vzrůstá.

Co je ale znepokojivější: stoupá počet tranzitujích těžkých kamionů, které ve velké míře poškozují naše silnice. Co se s tím dá dělat? Větší poplatky za průjezd přes naše území,  vážení kamionů na hranicích, přesun těchto nákladů na železnici. Silnice jsou často ucpané, přitom železnice, které patří státu bojují o zakázky. Přitom právě vláda má v rukou nástroj, kterým může  poměr přepravy zboží silnice-železnice usměrnit. Peníze za výběr poplatků od tranzitujících kamionů a ušetřené peníze, které musíme každoročně  vynaložit na údržbu poškozených silnic po kamionech můžeme potom použít na investice do bezpečnější infrastruktury.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Karel Schwarzenberg a Jiří Pospíšil v pražském štábu TOP 09. (21. října 2017)
Pospíšil podal přihlášku do TOP 09. Objevují se hlasy, že by ji měl vést

Europoslanec a bývalý ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil podal přihlášku do TOP 09. O možné kandidatuře do vedení strany je ale podle něj předčasné mluvit....  celý článek

Politici přicházejí na povolební vyjednávání do Poslanecké sněmovny (22. října...
Babiš oťukává partnery. Přijal komunisty, Gazdíka i sociální demokraty

Zástupci hnutí ANO mají za sebou první schůzky o povolebním uspořádání Sněmovny. V průhonické Sokolovně se již ukázal předseda komunistů Vojtěch Filip či...  celý článek

Ilustrační foto
Déšť nepustí slunce na oblohu, na horách může o víkendu sněžit

V povolebním týdnu skrze mraky nepronikne příliš slunečních paprsků. Zato při častých přeháňkách přijdou vhod deštníky. V úvodu teploty vystoupí maximálně...  celý článek

Iveco Daily 50C14 valník 5,2m!
Iveco Daily 50C14 valník 5,2m!

r.v. 2006, naj. 255 000 km, diesel
119 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.