Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pospíšilův asistent kritizoval aktéry aféry práv. Musel odejít

  12:26aktualizováno  12:26
Post v poslanecké kanceláři Jiřího Pospíšila, který je zároveň děkanem právnické fakulty, musel opustit asistent Antonín Dejmek. Výrazně k tomu přispěl fakt, že se na sociální síti Facebook posměšně vyjadřoval o jednom z hlavních aktérů událostí na plzeňské právnické fakultě, studentu Martinu Markovi.

Antonín Dejmek už není mým asistentem, potvrdil Pospíšil. (Ilustrační foto) | foto: ČTK

"Martin Marek je moron, politická nula, která se snaží jen škodit a bohužel spousta pedagogů mu v tom pomáhá," napsal Dejmek, který plzeňská práva rovněž absolvoval.

Zástupce studentů v akademickém senátu fakulty a předseda plzeňského sdružení Strany zelených Martin Marek jako první v srpnu zveřejnil skandální praktiky na plzeňských právech.

Ve svých veřejných vyjádřeních Dejmek nešetřil ani nynějšího proděkana fakulty Petra Bezoušku.

"Antonín Dejmek už není mým asistentem. Potřebuji někoho více zaměřeného na administrativní práci a také jsme se zásadně lišili v názorech na Martina Marka nebo Petra Bezoušku. Odvážné lidi, kteří se postavili do čela změn na fakultě, je třeba vnímat kladně," vysvětlil Pospíšil.

Dejmek si za svými názory stojí, konec ve funkci asistenta však přijal bez emocí. "S Jiřím Pospíšilem jsme se na mém odchodu dohodli. Stále mi ale vadí způsob, jakým se kauza medializovala a jak k tomu přispěli lidé jako Martin Marek," nechal se slyšet Dejmek. Podle něj se problémy měly vyřešit uvnitř fakulty.

Aféru jim mnozí vyčítají

Kromě Dejmka kritizují studentského senátora Marka i desítky studentů právnické fakulty. Mnozí z nich se cítí aférou poškozeni a nelíbí se jim, že Marek zveřejnil několik let utajované problémy. - čtete Zveřejnil aféru plzeňských práv, teď čelí peticím i výhrůžkám 

Na Facebooku se před několika týdny vytvořila skupina necelé stovky studentů, kteří požadují Markovo odstoupení z akademického senátu fakulty.

"Přičiněním Martina Marka se rozpoutala kauza, která dost poškodila převážně nás, studenty, a udělala nám ze studentského a možná také budoucího profesního života peklo," napsal do záhlaví skupiny student Luboš Terč.

Marek se domnívá, že za horší vyhlídky studentů na budoucí uplatnění může spíše bývalé vedení než zveřejnění problémů. "Mí kritici zapomínají na to, že právnická fakulta je veřejná vysoká škola a že média mají v demokracii povinnost o takových věcech informovat," řekl Marek.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Fiala slaví ve volebním štábu ODS (21. října 2017).
ODS slaví těsné stříbro, ve Sněmovně pokračuje i matador Benda

ODS se během sčítání hlasů nakonec ve vyrovnaném peletonu propracovala až na druhé místo za jasným vítězem voleb hnutí ANO. Strana pravděpodobně zůstane v...  celý článek

Předseda ČSSD Lubomír Zaorálek odpovídá na dotazy novinářů před Lidovým domem v...
Mění se doba a bude se muset změnit i ČSSD, řekl k neúspěchu Zaorálek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek věří, že příčina jejich neúspěchu je v nedostatečné komunikaci s lidmi. Domníval se, že politiku je možné dělat v pracovně,...  celý článek

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek sleduje předběžné volební výsledky ve štábu...
Ve Sněmovně jsme, ale za úspěch to nepovažujeme, říkají lidovci

Očekávání strany KDU-ČSL se nenaplnila a ačkoli ve Sněmovně získala deset mandátů, na předsedovi Pavlu Bělobrádkovi bylo znát, že spokojený není. „Nemůžeme být...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
INŽENÝR VÝROBNÍCH TECHNOLOGIÍ

Advantage Consulting, s.r.o.
Královéhradecký kraj
nabízený plat: 26 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.