Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Posluchačům Radiožurnálu se program líbí, po letech úbytku jich loni přibylo

  18:06aktualizováno  18:06
Novému vedení Radiožurnálu se podařilo zvládnout boj s klesající poslechovostí. Oproti roku 2007, kdy se propadla nejhlouběji v novodobé historii, si ČRo 1 naladí alespoň jednou týdně o 164 tisíc posluchačů víc. "Je vidět, že se programové změny chytly," pochvaluje si jeho šéf Alexandr Pícha.

Alexandr Pícha | foto: Český rozhlas

Zásahy do programu ČRo 1 - Radiožurnálu se pozitivně promítly do výsledků průzkumu poslechovosti českých rádií za poslední čtvrtletí loňského roku. Ten připravily agentury STEM/MARK a Median. Prvnímu okruhu veřejnoprávního rádia podle něj přibylo denně 64 tisíc posluchačů, týdně dokonce 164 tisíc.

"Dobře funguje systém, kterým si zjišťujeme směr, kterým jsme se vydali, ukazuje se, že je správný," řekl iDNES.cz šéfredaktor Radiožurnálu Alexandr Pícha.

Takovým výsledkem se Radiožurnál může chlubit poprvé po dlouhé době, ještě loni touto dobou jeho poslechovost šla rapidně dolů. To byl také důvod pro odvolání jeho tehdejšího šéfa Miroslava Konvaliny a jmenování Barbory Tachecí, jež měla negativní trend zastavit.


Tachecí jako ředitelka Radiožurnálu skončila. Odvolal ji generální ředitel

Paradoxně nepohnula s poslechovostí, ale se žlučí některých jeho posluchačů. Velké protesty, které se vzedmuly proti novinkám, jež Tachecí zavedla, přinutily generálního ředitele ČRo Václava Kasíka Tachecí odvolat. V těchto dnech to je právě rok od tohoto kroku.

Její nástupce Alexandr Pícha ji dodnes hájí. "Jen jsme doladili některé detaily, například výběr hostů do Dopoledního Radiožurnálu Lucie Výborné. Barborou nastavená mechanika byla správná, ale obsahově jsme to museli změnit, přidat aktuální zpravodajství."

Pícha už několikrát řekl, že by chtěl, aby zpravodajství a publicistiku Českého rozhlasu poslouchal každý Čech. "Možná to bude znít bláznivě," připustil. Opírá se ale o fakt, že soukromá rádia se tomuto segmentu nevěnují tolik jako zahraniční privátní stanice.

"Když budeme mít dostatek prostředků na propagaci, může nás denně poslouchat i milion lidí," tvrdí. Zatím je to podle aktuálního průzkumu 764 tisíc posluchačů. Milionovou hranici v současnosti pravidelně pokořuje jen Radio Impuls, na které se dotahuje Evropa 2 a Frekvence 1.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda Pirátů Ivan Bartoš během proslovu v pražském volebním štábu strany....
Volby v kostce: Piráti na vrcholu, snící ODS a pád Zelených či Realistů

Česko má za sebou další volební klání. Do Sněmovny se nakonec dostalo rekordních devět stran. Značný dopad budou mít výsledky ale i na politická uskupení,...  celý článek

Jiří Hlavatý, šéf textilky Juta, která byla loni jedniškou na trhu. Dosáhla...
Kroužky vynesly šéfa Juty Hlavatého do Sněmovny, mandát senátora tím končí

Senátor za ANO Jiří Hlavatý se díky preferenčním hlasům stane poslancem. Poskočil z nevolitelného místa kandidátky na druhé. Zvolením do Sněmovny mu končí...  celý článek

Předseda ČSSD Lubomír Zaorálek odpovídá na dotazy novinářů před Lidovým domem v...
Mění se doba a bude se muset změnit i ČSSD, řekl k neúspěchu Zaorálek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek věří, že příčina jejich neúspěchu je v nedostatečné komunikaci s lidmi. Domníval se, že politiku je možné dělat v pracovně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.