Vyšetřovatelé znovu potvrdili dřívější zjištění, že prasklá levá pneumatika byla prvotní příčinou, od které se odvíjel řetězec nešťastných selhání, která vedla k požáru nádrže, selhání motorů a nakonec k pádu a výbuchu letadla.
Francouzští vyšetřovatelé také oznámili, že to byla kontrolní věž na letišti Charlese de Gaullea, která první uvědomila posádku stroje, jenž už byl ve vzduchu, že má vážné problémy.
"Concorde zero...4590, hoříte. Jsou za vámi plameny," uvedl operátor v 16.43 hod. místního času v okamžiku, kdy se štíhlý nadzvukový concorde právě zvedl ze startovací dráhy.
Sedm vteřin poté navigátor letadla potvrdil: "Porucha motoru číslo dvě."
"Motor dvě vysadil," uvedl o čtyři sekundy později.
"Hoří to strašně, nevím jistě, jestli je to z motoru," vykřikl pak někdo v kritických sekundách na kontrolní věži.
V 16.43 a 31 sekund, 18 sekund poté, co byly zjištěny plameny, operátor chladnokrevně oznámil posádce: "Můžete přistát."
Piloti se vzápětí pokusili získat rychlost, aby se mohli přichystat na nouzové přistání na blízkém letišti Bourget, avšak krátce nato bylo slyšet, jak Marty říká: "Příliš pozdě," a hned poté "Není čas, ne." V ten okamžik bylo na hodinkách 16.44 a 16 sekund. Poslední nesrozumitelné zvuky z kabiny zazněly v 16.44 a 31 sekund.
V16.45 kontrolní věž potvrdila: "Concorde se zřítil".
Ze záznamu nevyplývá, že by posádka měla nějakou informaci o tom, že vybuchla pneumatika. Přes jeden měsíc trvající zkoumání trosek přineslo podle vyšetřovatelů ovšem jen hrubý nárys toho, jak celá nehoda probíhala. K tomu, aby mohli odpovědně sdělit detailní příčiny, budou potřebovat specialisté ještě celé měsíce. Zatím se přiklánějí k hypotéze, že prasknutí pneumatiky způsobil kovový předmět na ploše startovací dráhy.