Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Poslankyně chce nový zákon

  19:38aktualizováno  19:38
Když před pár týdny schválili poslanci novelu zákona o vnitrozemské plavbě, vzbudilo to v Kroměříži vlnu nevole. Zákon totiž dokořán otevřel cestu možnosti vést prakticky středem historického města korytem Moravy průplavový kanál pro velké lodě. Řeka Morava je totiž součástí uvažovaného kanálu Dunaj-Odra-Labe.

Některým poslancům unikl přesun formulace z původního zákona. Tam tato část toku Moravy figuruje pouze v příloze, v seznamu využitelných cest. V novele však už je přímo ve znění zákona. Cestu pro budování průplavu přes Kroměříž se tak podařilo otevřít.

S tím se však nechce smířit kroměřížská poslankyně Michaela Šojdrová. A to přesto, že pro zákon jako celek zvedla ruku. „Pro pozměňovací návrh jsem však nehlasovala a hned poté jsem se obrátila s dopisem a žádostí o vysvětlení na ministra dopravy,“ uvedla Šojdrová.

S jeho odpovědí je spokojena jen částečně. Přestože ji ministr Milan Šimonovský v odpovědi ujišťuje, že novela nebude mít žádné dopady na modernizaci a rekonstrukci vodních cest, její obavy nerozptýlil.

Ministr píše, že - aby byly odstraněny pochybnosti - budou vydávány prováděcí vyhlášky k novele, kde se vše vyjasní. „Pomohlo by to, ale jistota do budoucna to není,“ oponuje poslankyně.

Na závěr odpovědi ministr dopravy píše: „S výstavbou průplavního spojení Dunaj-Odra-Labe se v nejbližších letech nepočítá, stavba se nepřipravuje.“ To však poslankyni nestačí. „Jakou to znamená jistotu? Žádnou,“ namítá a dodává, že rozhodně využije nabídky ministra k dalšímu jednání.
 
Šojdrová míní, že sporné ustanovení se podařilo do zákona protlačit vlivné lobby, k níž patří i řada poslanců. „Myslím, že vyhlášky nepomohou. Lépe bude celý zákon opět novelizovat,“ tvrdí Šojdrová.
 
Průplav by pro Kroměříž znamenal masivní zásahy. Vedl by v bezprostředním sousedství Podzámecké zahrady zapsané na seznamu UNESCO. Bylo by nutné zbořit některé budovy, ale hlavně všechny mosty, které by musely být nahrazeny novými, o několik metrů vyššími.  Bylo by nutné přestěhovat i vlakové nádraží. Proto s průplavem rozhodně nesouhlasí ani kroměřížská radnice.
Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.