Hlasy volající po vystrnadění cyklovozíků ze silnic nebyly nijak ojedinělé. Výhrady k nynější předloze má hlavně levice. Ve sněmovně se podle Borise Šťastného z ODS tvoří skupina poslanců, kteří by chtěli novelu využít k naprostému opaku, a to vozíky výslovně zakázat.
"Levice tvrdí, že když jede dítě ve vozíku, dýchá smog u země, což je nezdravé," podotkl Šťastný. Pravicoví poslanci na výboru ale poukazovali na to, že když jede dítě třeba na kačerovi podél pražské magistrály, také nedýchá zdravý vzduch. Debata dospěla až do situace, kdy Šťastný v nadsázce navrhl, že se ve vozících nebude smět kouřit.
V současnosti mohou policisté rodiče s dětskými vozíky za bicyklem pokutovat jak na silnicích, tak na cyklostezkách (více čtěte zde). Zákon, o který se policie opírá, totiž vznikl ještě v době, kdy dětské vozíky za kolo nebyly v České republice běžně k dostání, tedy před rokem 2006.
Dva poslanci z TOP 09 proto navrhli novelu, která by jízdu s cyklovozíkem umožnila. Vláda s novelou souhlasila, ale měla některé výhrady. Zapochybovala hlavně o tom, zda umožnit přepravu dětí ve vozíku na všech kategoriích komunikací mimo dálnic a rychlostních silnic. Doporučila možnost omezit jen na silnice nižších tříd a na místní a účelové komunikace.
Odborníci navíc nyní dokončují takzvanou novou cyklostrategii, která má ty největší legislativní paskvily upravit ve prospěch cyklistů. Práva lidí jezdících na kolech výrazně posílí na úkor automobilistů. (více zde)